Az építkezéseken használt gépek és berendezések egész nap csúcsteljesítményt kell, hogy nyújtsanak, méghozzá megterhelő körülmények között. Ritka az olyan építési terület, ahol nem kell a porral, sárral, vagy földdel megküzdeni. Ez azt jelenti, hogy a gépek alkatrészeinek is állniuk kell – többek közt – a sarat. A fő problémát egészen eddig az jelentette, hogy a hagyományos légrugók esetében a felhasználók semmilyen működési információhoz nem jutottak. Arra kellett támaszkodniuk, amit kívülről láttak, illetve amire a személyes véleményük alapján tudtak következtetni. A Continental mérnökei ezt szerették volna megváltoztatni, amikor elkezdtek a belső érzékelő technológiával ellátott légrugó rendszeren dolgozni. Ez a fejlesztés mérföldkőnek számít a légrugó technológiában, és egy újabb lépést tesz a digitalizáció felé. Az okos légrugó lehetővé teszi a felhasználóval való kommunikációt.
Részletes és pontos állapotleírás
Az ipari alkalmazások során használt mindennapi műveletek nagyobb hatékonyságot fognak kapni az okos légrugónak köszönhetően. A légrugó pontos és megbízható információval tud szolgálni az állapotáról, beleértve a nyomását, a hőmérsékletét, vagy a magasságát. A légrugó működési magassága pontosan és megbízhatóan jeleníthető meg. A beépített érzékelővel ellátott légrugó rendszer célja, hogy egy olyan globálisan elismert rendszert, mint a légrugó, még biztonságosabbá, egyszerűbbé, és hatékonyabbá tegyen a felhasználók számára. Ebből az is következik, hogy mindezek az előnyök az összes kapcsolódó műveletre és folyamatra is kiterjednek, különös tekintettel a vezérlés és ellenőrzés területeire.
Robosztus légrugó, kifinomult elektronika
De hogyan lehet egy tető alá hozni az építőipari gépeknél használt robusztus légrugót a kifinomult elektronikával? Az érzékelő rendszer beépítésének legnagyobb kihívása az elektronika finom vezetékezésének beépítése a termékbe, úgy, hogy a légrugó jellemzői ne változzanak, és az elektronikai rendszer se sérüljön meg. A Continental szakértői egy speciálisan erre a célra kifejlesztett adapter segítségével oldották meg ezt a komoly kihívást. Ez biztosítja a légrugó és az érzékelő rendszer közötti megbízható kapcsolatot. Így most két kábel van: az egyik a légrugót köti össze a vezérlőrendszerrel, a másik pedig az adatkapcsolatért felel. Az érzékelő teljesen automatikusan végzi a légrugó mechanikai állapotának felmérését, majd ez az információ eljut a gépkezelőhöz. Ez a szükséges előfeltétele a megelőző karbantartásnak és a biztonságos működés fenntartásának.