Több mint 250 olyan weboldalt záratott be a védjegysértések felderítésével és a hamisított termékek árusítóinak levadászásával foglalkozó BrandShield kiberbiztonsági vállalat, amelyek fake súlycsökkentő „gyógyszereket” kínáltak. A BrandShield szisztematikusan gyűjti az ezzel kapcsolatos információkat és jelzi a site-ok üzemeltetőinek, hogy bizonyára „tévedésből” ilyesmit árulnak. Rosszabb esetben a bűnüldöző hatóságokhoz fordulnak - írja a laptársunk, a Privátbankár.
A vállalat arról számolt be a Reutersnek, hogy annak a 279 weboldalnak, amelyeket segített lefülelni, több mint 90 százaléka az úgynevezett GLP-1-es készítmények, az Ozempic, a Wegovy, a Zepbound hamis változatait árulta.
A GLP-1 hatóanyagot eredetileg a kettes típusú cukorbetegség ellen fejlesztették ki, de kiderült, hogy súlycsökkentő hatású, ami nagy ígéret azoknak, akik hiába próbálnak lefogyni - írja a Quartz amerikai hírportál. Keresletük olyan nagy, hogy gyártóik, a Novo Nordisk vagy az Eli Lilly tőzsdei értékét a csillagos égbe lökték. Az utóbbi vállalat például a világ 10. legértékesebb cége lett 713 milliárd dolláros piaci értékkel.