3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kereskedők eshetnek el bevételtől, ha a lehetséges vevőnek nincs kéznél a bankkártyája vagy körülményes lenne számára annak adatait megadni. Többek között ennek kiküszöbölésére vezette be a Mastercard és a CIB Bank az egygombos ismétlődő fizetés és az ismétlődő fizetés online funkcióit.

Mára a pandémia hatására kialakult vásárlási szokások megszilárdultak és megtalálták a helyüket a mindennapi életünkben. Természetessé vált, hogy a vásárlók egy bankkártyával szinte bármilyen ügyet el tudnak intézni online. A Frontira és a Mastercard felméréséből kiderül, a válaszadók kétharmada legalább kéthetente vásárol az interneten. Emellett a GKI Digital mérése alapján az egy főre eső éves rendelési gyakoriság a járvány előtti 12-13 alkalomról 2021 végére elérte a 19-20 online rendelés/fő/év szintet, az online kiskereskedelmi piac pedig erre az időpontra meghaladta az 1200 milliárd forintos forgalmat.

Csakhogy

„Magyarország az elhagyott kosarak országa, hiszen tíz emberből kilenc nyilatkozott úgy, hogy abbahagyta a vásárlási folyamatot a nem megfelelő fizetési folyamat miatt”

– hívta fel a figyelmet Mondovics Péter, a Mastercard marketing managere a 2022-ben publikált Fizetési Élmény Riport alapján. Fetter István, a CIB Bank kisvállalati divíziójának vezetője hozzátette:

„Ennek elsődleges oka az, hogy nincsen kéznél a bankkártya, vagy bár kéznél van, de annak adatait rendkívül bonyolult begépelni. Ilyen esetben egyébként az online kereskedők is bevételtől eshetnek el.”

A CIB Bank és a Mastercard erre kínálja megoldásként az egygombos ismétlődő fizetés és az ismétlődő fizetés lehetőségeket. Mindkét esetben a kártyabirtokos a kereskedő oldalán rögzíti bankkártyájának adatait, amit azonban nem a kereskedő, hanem a CIB Bank szerverein mentenek el, és ahhoz harmadik félnek (például magának a kereskedőnek) nincs hozzáférése.

Az egygombos ismétlődő fizetési funkció esetén amikor az ügyfél visszatér a kereskedő oldalára vásárolni, akkor egyetlen gombnyomással hitelesítheti az új vásárlást. Ez hasznos lehet például jegyvásárlás, ételrendelés vagy online vásárlás esetén.

Az ismétlődő fizetés jellemzője, hogy bár elmentik a bankkártya adatait, de a fizetés időről időre automatikusan megtörténik, amelyet előre be kell állítanunk. Ez a funkció például a streaming- vagy tárhely-előfizetés kifizetésekor lehet hasznos.

A fejlesztők célja, hogy a vásárlási élmény részévé tegyék az online bankkártyás fizetést is, hiszen a nehézkes fizetés a jövőbeni vásárlásokra is hatással lehet.

Fetter István szerint ehhez a kereskedők számára energiaigényes folyamathoz olyan banki partner szükséges, amely valós, érdemi segítséget és hozzáadott értéket nyújt. „A CIB Bank ilyen partner. A Mastercarddal közös online bankkártyás elfogadási szolgáltatásaink megbízhatóak és elérhetőek minden vállalkozás számára” – mondja a szakember.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!