Hadházy Ákos független képviselő a Kelenföldi pályaudvaron ragadt a pénteki hóesés miatt, és ingerült videóban üzent Lázár János építési és közlekedési miniszternek. Lázár válaszára mindössze szombat délig kellett várni, a miniszter szerint „lehet k. anyázni” meg zsűrizni, esetleg „lehet sz@rból várat építeni, új, olcsóbb tarifarendszert bevezetni, járművet felújítani, pályát rendbe tenni, az utastámogatást átszervezni, ahogy mi álltunk neki az 5 pontos közlekedési akciótervvel” – írta Facebook-oldalán, melyre Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatójának videóját.töltötte fel.
Hegyi ebben azt mondja, felgyorsítják és kibővítik a MÁV-nál az országos haváriaközpont tervét, hogy január elsejétől már teljes funkcionalitással, fedje le országosan a vasúti és az autóbuszos közlekedést is.
Hegyi Zsolt szerint a pénteki nap megmutatta, miért van szükség a hváriaközpontra a MÁV-csoportban. A kelenföldi műszaki krízishelyzet pedig azt is, miért van szükség a haváriaközpont előkészítésének felgyorsítására. A központ lehetővé teszi országos lefedettséggel a gyorsbeavatkozás egységek, az utasjékoztatás, valamint a pótló- és mentesítő járatok – tette hozzá.
Megköszönve az utasok türelmét és kitartását, a szolgálatot teljesítő kollégáknak pedig azt, hogy igyekeztek gyors és érdemi megoldást találni a problémákra, kijelentette: amit a MÁV csoport jelenlegi szervezeti és működési keretei között lehet tenni, azt megtették pénteken a kelenföldi felsővezetékszakadás következményeinek kezelésére, de a központ teljes működése minden ilyen helyzet kezelését gyorsabbá, pontosabbá és előrelátóbbá teszi majd.
Hegy felidézte: péntek délután Kelenföld állomáson leszakadt a felsővezeték-hálózat egy része, ami Zsolt Budapestet órákra elvágta a dunántúli vasútvonalaktól, sem Győr felé, sem Széfehérvárra, sem Pécsre nem volt lehetséges a közlekedés. „Mindez péntek délután, akkor, amikor a legtöbben szeretnének utazni, ha van krízis a vasúti közlekedésben, akkor ez biztosan az” – fogalmazott, hozzátéve, hogy ha a lehetséges vasúti közlekedés nem, akkor csak egyetlen opció marad, pótlóbuszokat kell indítani.
Az autóbuszos és a vasúti közlekedési együttműködése egy kicsit felvillantotta azt a jövőképet, amit az integrációtól várunk január után – mondta a vezérigazgató, megjegyezve: „tudom, hogy sokat mindenki várakozott, és azt is, hogy az utazási idő sokkal hosszabb volt a vártnál, de az akadozó, mégis létező közlekedés mögött is tízezer ember összehangolt munkája állt”.