3p

Hadházy Ákos független képviselő kiakadt a tegnapi hóesésben tapasztalt kelenföldi állapotokon, melyre Lázár János közösségi oldalán, a MÁV vezérigazgatója pedig közleményben reagált. 

Hadházy Ákos független képviselő a Kelenföldi pályaudvaron ragadt a pénteki hóesés miatt, és ingerült videóban üzent Lázár János építési és közlekedési miniszternek. Lázár válaszára mindössze szombat délig kellett várni, a miniszter szerint „lehet k. anyázni” meg zsűrizni, esetleg „lehet sz@rból várat építeni, új, olcsóbb tarifarendszert bevezetni, járművet felújítani, pályát rendbe tenni, az utastámogatást átszervezni, ahogy mi álltunk neki az 5 pontos közlekedési akciótervvel” – írta Facebook-oldalán, melyre Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatójának videóját.töltötte fel.

Hegyi ebben azt mondja, felgyorsítják és kibővítik a MÁV-nál az országos haváriaközpont tervét, hogy január elsejétől már teljes funkcionalitással, fedje le országosan a vasúti és az autóbuszos közlekedést is.

Lázár János Facebook-oldalán reagált
Lázár János Facebook-oldalán reagált
Fotó: Facebook / Lázár János

Hegyi Zsolt szerint a pénteki nap megmutatta, miért van szükség a hváriaközpontra a MÁV-csoportban. A kelenföldi műszaki krízishelyzet pedig azt is, miért van szükség a haváriaközpont előkészítésének felgyorsítására. A központ lehetővé teszi országos lefedettséggel a gyorsbeavatkozás egységek, az utasjékoztatás, valamint a pótló- és mentesítő járatok – tette hozzá.

Megköszönve az utasok türelmét és kitartását, a szolgálatot teljesítő kollégáknak pedig azt, hogy igyekeztek gyors és érdemi megoldást találni a problémákra, kijelentette: amit a MÁV csoport jelenlegi szervezeti és működési keretei között lehet tenni, azt megtették pénteken a kelenföldi felsővezetékszakadás következményeinek kezelésére, de a központ teljes működése minden ilyen helyzet kezelését gyorsabbá, pontosabbá és előrelátóbbá teszi majd.

Hegy felidézte: péntek délután Kelenföld állomáson leszakadt a felsővezeték-hálózat egy része, ami Zsolt Budapestet órákra elvágta a dunántúli vasútvonalaktól, sem Győr felé, sem Széfehérvárra, sem Pécsre nem volt lehetséges a közlekedés. „Mindez péntek délután, akkor, amikor a legtöbben szeretnének utazni, ha van krízis a vasúti közlekedésben, akkor ez biztosan az” – fogalmazott, hozzátéve, hogy ha a lehetséges vasúti közlekedés nem, akkor csak egyetlen opció marad, pótlóbuszokat kell indítani. 

Az autóbuszos és a vasúti közlekedési együttműködése egy kicsit felvillantotta azt a jövőképet, amit az integrációtól várunk január után – mondta a vezérigazgató, megjegyezve: „tudom, hogy sokat mindenki várakozott, és azt is, hogy az utazási idő sokkal hosszabb volt a vártnál, de az akadozó, mégis létező közlekedés mögött is tízezer ember összehangolt munkája állt”. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!