A sor egészen az utcáig ért, a forróságban idős, súlyos beteg emberek is kénytelenek voltak kivárni a sorukat, köztük egy agydaganattal küzdő asszony is — foglalta össze a 444.
A beszámolók szerint volt, aki több mint három órán át állt a napon, mielőtt bármi változott volna. Sem a kórház, sem az állami finanszírozású vizsgálatokat végző magánszolgáltató, az Affidea, nem tett semmit a méltatlan körülmények enyhítésére – egészen addig, amíg a történet el nem kezdett terjedni a közösségi médiában, majd az RTL kérdéseket nem intézett az intézményekhez.
A nyilvánosság nyomására a kórház végül megnyitott egy zárt, fedett folyosórészt a várakozók számára.
Fotó: Wikipédia
Havonta egyszer lehet kérni
A beszámoló szerint a kialakult helyzet nem egyedi, hanem a győri kórházban bevett gyakorlatnak számít. Az Affidea ugyanis mindössze havonta egyetlen alkalmat biztosít az időpontkérésre, ami rendszeresen tumultust okoz a páciensek körében.
A hőségben várakozók számára végül egy helyi önkormányzati képviselő kezdett palackos vizet osztani.
Cikkünk megjelenése után az Affidea az alábbi közleményt jutatta el hozzánk:
Az Affidea vizsgálataira – így MRI-re is – személyesen, telefonon és e-mailben is lehet időpontot kérni. Az időpontokat havonta, szakaszosan nyitjuk meg, ezzel biztosítva azt, hogy a rendelkezésre álló kapacitásokat azok vehessék igénybe, akik a belátható időtáv miatt ténylegesen el is tudnak jönni a vizsgálatra.
Tapasztalataink szerint, amennyiben távolabbi időpontot ajánlunk fel, sokan nem jelzik, ha ez mégsem alkalmas már számukra. Ilyenkor az adott foglalt időpont üresen, kihasználatlanul marad, és más betegek nem tudnak élni ezzel a lehetőséggel. Ez hosszú távon a várakozási idők növekedéséhez és az ellátás hatékonyságának csökkenéséhez vezetne.
A július 3-i nagyon hosszú sorban állás egyedi eset volt, nem jellemző a napi működésünkre, ezért nem is tudtunk rá előzetesen felkészülni. A kórház vezetésének támogatásával még a kora délelőtti órákban nem csak központunk területén, hanem a kórház folyosóján is várakozóteret biztosítottunk.
Kollégáink minden nap, minden rendelkezésükre bocsátott kapacitást kihasználva azon dolgoznak, hogy a hozzánk fordulók a lehető leghamarabb vizsgálati időponthoz és további ellátásukhoz szükséges diagnózishoz jussanak.