A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén 26 igen szavazattal, 1 nem ellenében fogadta el a tér felújításának tervezéséhez és kivitelezéséhez szükséges dokumentumokat. Az elfogadott megvalósítási megállapodás szerint a tér terveztetése - a többi között az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, az építési engedély megszerzése, valamint a közműkiváltások tervezési engedélyeztetési feladatainak az elvégzése - 2019 júniusának végén fejeződhet be. A kivitelezés ezt követően kezdődhet meg, és a tervek szerint 2020 végén fejeződik majd be.
Mint az elfogadott célokmányban olvasható, a Széll Kálmán tér szomszédságában lévő Széna tér jelenlegi állapotában rendkívül elhanyagolt terület. A Csalogány és a Hattyú utca két részre osztja a teret. Az Ostrom és a Hattyú utca közötti terület parkolóként, illetve taximegállóhelyként funkcionál, míg a Varsányi Irén utca mentén a Városfal étteremig terjedő területeit a jelenleg itt üzemelő helyközi buszvégállomás funkciója határozza meg.
A buszmegállók és buszvárók jelentős területet vesznek el a térből, a buszváró építmény tér felé fordított hátfala pedig rendkívül lehangoló képet mutat. A téren semmilyen utcabútor nem található, a terület jelenleg kizárólag közlekedési funkciókat szolgál.
A cél az, hogy az
autóbusz-végállomás megszüntetésével és a terület átalakításával,
felújításával a Széna teret igazi használható, minél nagyobb
zöldfelületet magába foglaló köztérré alakítsák. Ennek érdekében az
előzetes elképzelések szerint megszűnne az Ostrom és a Hattyú utca
közötti parkoló is, valamint rendeznék a Csalogány és a Hattyú utca
kapcsolódó szakaszait is. A felújítás következtében a csökkenne a
zaj és a levegő szennyezettsége, továbbá a lehetséges közterületi
fejlesztéssel a környezet minősége, építészeti értéke és használhatósága
is jelentősen javulna. A felújítás összköltsége mintegy 2,5 milliárd forint.