A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága belföldi fogyasztói kampányainak, illetve külföldi élelmiszer-promóciós akcióinak tervezése, kivitelezése, lebonyolítása tárgyában írt ki közbeszerzést még tavaly év végén. A szerződés értékét 750 millió és 2,1 milliárd forint közé becsülték. Ezért legalább évi 10 belföldi fogyasztói kampány, illetve legalább évi 3 magyar élelmiszerekre vonatkozó külföldi élelmiszer-promóciós akció teljes körű lebonyolítását várták el.
A nyertes ajánlattevő végül a Bell and Partners Kft. lett, akik a maximális keretösszegre, 2, 1 milliárd forintra kötöttek szerződést – derült ki a keddi európai közbeszerzési lapból.
A Magyar Turizmus Zrt. egyébként idén több kommunikációs kampányrra is kiírt közbeszerzést, például a külföldi kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi és online szolgáltatási feladatok elvégzésére, de a tendert pár héttel az eredményhirdetést követően visszavonták. A hazai sajtóban felmerült, hogy a kiírás visszavonásában közrejátszik a januártól induló állami médiavásárló szervezet, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal is. A jelen tender ugyanakkor nem ezt támasztja alá.
A magyar Közbeszerzési Hatóság adatai szerint a Bell and Partners számos közbeszerzést nyert el az elmúlt években.
A Magyar Turizmus Zrt. mellett dolgoztak többek között a MÁV-Startnak, a Magyar Művészeti Akadémiának, a Magyar Fejlesztési Banknak, a Nemzeti Dohánykereskedelmi Zrt.-nek, a Vidékfejlesztési Minisztériumnak, a Magyar Nemzeti Múzeumnak és a Magyar Lóversenyfogadást-szervező Kft.-nek. Az idei évben csak közbeszerzésből 3,36 milliárd forint bevételre tettek szert, amely önmagában magasabb, mint a 2013-as összbevételük.
A nyilvánosan elérhető adatok szerint a cég bevétele szinte milliárdos léptekkel növekedett az elmúlt években, ahogy nyereségük is felfelé ívelt. A cég tulajdonosai tavaly és tavaly előtt összesen 485 millió forint osztalékot vettek ki a cégből.
Szász Péter
mfor.hu