A „Népegészségügyi kommunikáció fejlesztése” című pályázat keretében írt ki közbeszerzést az Országos Egészségfejlesztési Intézet, amelynek eredménye pénteken jelent meg az európai közbeszerzési lapban. Az összesen 60,3 milliós szerződés 4 részből áll. Az első egy fókuszcsoportos vizsgálatot takar, amelyet a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Kft. kapott meg 5,6 millió forint értékben és ugyancsak ők végezhetik a pályázat kommunikációs hatásosság felmérését 4,3 millióért.
A harmadik, legértékesebb szakasz az egészségkommunikációs sajátosságok felnőtt felmérése 38 millió forintért a Kutatóponté, míg az iskolai felméréseket a GFK Hungária végezheti 12,4 milliért.
A Kutatópont Piac - és Véleménykutató Kft. a nyilvánosan elérhető beszámoló alapján a Mráz Ágoston Sámuel tulajdonában álló Bonum Semen Zrt.-é.
A Kutatópont bevételeit egyébként az első 2010-es pénzügyi éve óta folyamatosan emelkedik. 4 évvel ezelőtt 70 milliós bevétellel és 11,7 milliós adózott eredménnyel működött, ez 2013-ra 388 és 64 millió forintra emelkedett.
A Közbeszerzési Hatóság adatai szerint a cég eddig 12 közbeszerzést nyert meg egyedül vagy konzorciumban. Ezek összértéke megközelíti a 390 millió forintot.
Szász Péter
mfor.hu