2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A luxusmárkás termékek adásvétele mellett azok kölcsönzése is egyre nagyobb üzlet Kínában.

Luxuslázban égnek az egyre gazdagabbá váló kínai vásárlók, erre utalnak legalább is a nagy luxusmárkák eladási számai és az iparági statisztikák. A PricewaterhouseCoopers nemzetközi szolgáltatóóriás adatai szerint 2011-ben a 15 milliárd dollárt is meghaladta a luxustermékek értékesítése a kelet-ázsiai országban, ez éves szinten 25 százalékos növekedést jelent. Kína 2010-ben - Japánt megelőzve - a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, s az Ipsos piackutató cég becslései szerint - az Egyesült Államokat maga mögött hagyva - akár már idén megszerezheti a világelsőséget. A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég előrejelzése szerint az évtized közepére a globális luxuseladások 20 százaléka Kínában bonyolódik majd, mintegy 27 milliárd dollár értékben.

A luxustermékek nem csupán minőséget biztosítanak a kínai vásárlóknak, azok tulajdonosuk társadalmi státusát is mutatják, "arcot adnak" viselőjüknek. A Louis Vuitton táskák és a Dior pénztárcák, valamint a legújabb okostelefonok és táblagépek ma az üzleti tárgyalások, de ugyanígy a kikapcsolódás vagy a párkeresés elegendhetetlen kellékei közé tartoznak.

Nem mindenki engedheti meg ugyanakkor magának a legtöbb esetben több ezer jüanos, vagyis több tízezer forintos áron induló luxus kiegészítőket, s olyanok is akadnak, akik ugyan megvehetnék azokat, de a rendkívül magas árak miatt mégsem teszik ezt. Elsősorban erre a rétegre építenek a luxusmárkás termékeket kölcsönbe kínáló üzletek, amelyek megfizethető áron rövidebb időtávra - egy-egy üzleti út vagy randevú idejére - adják bérbe a szükséges kiegészítőket. A bérletért a piaci ár 2-3 százalékát kell fizetni naponta, emellett a kölcsönvett termék teljes bolti árát kérik letétbe a szolgáltatók. A fővárosban és a nagyobb kínai városokban virágzik a luxusbérlet, a kis helyi boltokon túl a legnagyobb online kereskedelmi portálon, a taobao.com-on is találni hasonló üzleteket.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!