2p

A kínai-tajvani-japán szigetvita miatt 30 éves mélypontra került Japán külkereskedelme. A Kínába szállított járművek száma 82 százalékkal csökkent éves bázison.

A Kelet-kínai-tengeren fekvő Tokió által ellenőrzött, de Peking által magáénak követelt szigetek okozta feszült helyzet érzékenyen érinti Japán gazdaságát. A kínaiak bojkottálják a japán termékek vásárlását, és több japán tulajdonú gyárban is zavargások voltak az elmúlt hónapokban.

Nem vesznek japán autót

Az egyre kevesebb japán beruházás mellett kevesebb termék jut el a kínai piacra, ami nem előnyös a japán autóiparnak, hiszen Kína jelenleg a világ legnagyobb autópiaca. Éves bázison 82 százalékkal kevesebb autó érkezett keletről Kínába, míg a teljes export mértéke 16 százalékkal csökkent a nagyobbik ország felé.

A politikai feszültségeknek köszönhetően rekordméretűre, 549 milliárd jenre növekedett a japán külkereskedelmi hiány októberben, ennél rosszabb adatot 30 éve nem mértek a felkelő nap országában. A piaci aggodalmakat tovább táplálja a rossz adat, és az elemzők úgy látják, hogy mély recesszió felé tart Japán. Elemzők azt is hozzátették, hogy gyenge külkereskedelmi adatok mutatják mennyire szoros a gazdasági kapcsolat a két ázsiai ország között.

Októberben a japán export mértéke a vártnál nagyobb mértékben 6,5 százalékkal esett vissza éves bázison, igaz, így is jobb az októberi mutató, mint az egy hónappal korábbi 10,3 százalékos csökkenés.

A japán import a vártnál kevésbé, 1,6 százalékkal esett vissza, míg szeptemberben még 4,1 százalékkal növekedett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!