A bizottság azt tűzte ki célul, hogy tagállamok szerencsejáték-törvényei összhangba kerüljenek az uniós joggal. A brüsszeli testület ismerteti, hogy a közérdekre hivatkozva a legtöbb tagállam korlátozhatja a szerencsejátékok bizonyos fajtáinak vagy minden fajtájának határokon átnyúló igénybevételét, de ezt indokolniuk kell, mert a határokon átnyúló szolgáltatások nyújtására alapvetően az egységes piac elvei vonatkoznak. A bizottság ismerteti, hogy négy nyugat-európai ország mellett Magyarország ellen 2006 óta folyik kötelezettségszegési eljárás ilyen okból.
Emellett az Európai Bizottság elő kívánja segíteni a tagállamok és szerencsejáték-felügyeleteik között a párbeszédet annak érdekében, hogy előmozdítsa közöttük az együttműködést.
A fogyasztók védelmében a bizottság uniós szintű alapelveket fog kidolgozni, hogy a játékosokat igyekezzen távol tartani az Európai Unión kívülről érkező, esetleg káros vagy rosszindulatú szerencsejáték-ajánlatoktól. A testület külön kitér az esetleges szerencsejáték-függőség kialakulásának veszélyeire, valamint arra, hogy mindenképpen meg kell akadályozni, hogy kiskorúak hozzáférhessenek az internetes szerencsejátékokhoz. Az Európai Bizottság annak terén is szeretne előrelépést elérni, hogy a szerencsejátékosok pénze a lehető legnagyobb biztonságban legyen az internetes szerencsejáték során.
A csalás és a pénzmosás lehetőségének mérséklésének érdekében a brüsszeli testület a pénzmosás elleni irányelveknek a szerencsejáték minden formájára, így az internetes szerencsejátékra történő kiterjesztését fontolgatja, továbbá át fogja gondolni, hogy szükséges-e az internetes szerencsejátékra bármilyen, például a szoftverre vonatkozó, európai szintű szabvány kidolgozása.
Az Európai Bizottság közleményében azt is kifejti, hogy az uniós szintű szabályozás célja az is, hogy a sport tisztaságát biztosítsák, a fogadási csalások, bundázás lehetőségét a minimálisra mérsékeljék. Erre vonatkozólag a bizottság szeretné elősegíteni a tagállamok és hatóságaik között tapasztalatcserét a már bevált módszerek elterjesztésére, az információcserét a gyanús ügyekben folytatott eljárásokkal kapcsolatban, összeférhetetlenségi szabályok felállítását, továbbá olyan forródrót felállítását, amelyen keresztül az esetleges csalásról közvetlenül értesíteni lehet a hatóságokat.
Az Európai Bizottság az internetes szerencsejáték robbanásszerű fejlődőse miatt gondolja úgy, hogy a terület szabályozásra szorul, de egyelőre konkrét jogalkotásnak nem látja itt az idejét. A bizottság közleménye tudatja, hogy a testület adatai és számításai szerint több mint hatmillióan játszanak valamilyen internetes szerencsejátékot az unióban, az iparág forgalma pedig évente átlagosan csaknem 15 százalékkal bővül; 2015-ben már 13 milliárd eurós éves forgalmat bonyolít majd. A határokon átívelő, sokszor az Európai Unión kívülről történő szerencsejáték-szolgáltatók viszont kívül esnek a tagországok joghatóságán, és a tagállami szerencsejáték-törvények és -felügyeletek képtelenek velük mit kezdeni. Ez a bizottság szerint kockázatokat, veszélyeket hordoz magában, ezért döntöttek úgy, akciótervet dolgoznak ki a szektor szabályozására. A bizottság felmérése szerint a tagállamok is úgy ítélik meg, hogy ezen a téren hasznos lehet az együttműködés. Az internetes szerencsejátékok teljes vagy részleges korlátozását, monopolizálását vagy engedélyhez kötését ezen túlmenően a legtöbb állam a fogyasztók védelmére, a csalások visszaszorítására és a sport tisztaságának megőrzésére hivatkozva rendelte el.
MTI