3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi évtizedben gazdasági környezetünkben az egyik legszembetűnőbb változás a kereskedelemben ment végbe. Ennek egyik oka a kereskedelmi technológia átalakulása, vagyis a kiskereskedelemben a nagy áruházláncok gyakorlatilag a legtöbb fogyasztási területen kiszorították a "hagyományos" üzleteket, másik oka pedig az informatikai és kommunikációs forradalom, amely a megszokott módon történő vásárlásokkal szemben alternatív lehetőségeket kínál a vevők, megrendelők részére.

Mielőtt döntünk az elektronikus kereskedelem alkalmazásáról, célszerű megvizsgálni az alábbiakat:

  • Alkalmasak-e a termékeink, szolgáltatásaink arra, hogy Interneten keresztül értékesítsük? Mennyi informácó szükséges a vevő számára ahhoz, hogy megrendelje? Tudjuk-e ezeket az információkat a vevők számára könnyen elérhető és közérthető módon biztosítani?

  • Alkalmas-e a megcélzott vevőkör az elektronikus kereskedelem használatára? Hajlandók-e elfogadni ezt az új módszert?

  • A fenti két alapkérdéskör vizsgálatát követően, igen válaszok esetében érdemes foglalkoznunk azzal, hogy megtervezzük az elektronikus kereskedelmi rendszer üzleti modelljét, megfogalmazzuk a bevezetésétől elvárt eredményeket, ill. meghatározzuk a szükséges beruházási költségeket.

Másik fontos kérdéskör a megbízhatóság, amelyet nemcsak informatikai értelemben kell vizsgálnunk. A magas fokú megbízhatóság elsősorban üzleti szempontból fontos, vagyis az elektronikus kereskedelem esetében is az ígért szállítási feltételek következetes betartása, a megfelelő minőségű áru szállítása, a pénzügyi teljesítések pontossága még nagyobb fontossággal bír, mint a "hagyományos" kereskedelem esetén, hiszen itt személytelenül történnek a folyamatok és a bizalom elvesztése azonnali veszteséget jelent.

Az elektronikus kereskedelem alapja a megfelelő informatikai rendszer, amellyel szemben fokozott követelményeket kell támasztanunk a "hagyományos" Intranet alkalmazásokkal szemben. Ezek a követelmények a következők:

Az on-line folyamatok ellenőrizhetősége. Minél nagyobb mértékben automatizáljuk az üzleti folyamatokat, annál nagyobb mértékben biztosítani kell a folyamatok monitorozhatóságát, az események visszakövethetőségét, az elvégzett feladatok ellenőrizhetőségét.

A rendszer üzembiztos működése. Az on-line üzleti folyamatoknak a nap 24 órájában kell megbízhatóan, üzembiztosan működniük, hiszen ha leáll a rendszer, leáll az üzlet, nem lehet új üzleteket kötni.

Fokozott adatvédelem. Egy kifelé nyitott, publikus rendszerben rendkívül fontos a megfelelő adatvédelem, az üzleti titkot képező adatokhoz való hozzáférések szabályozása, a felhasználók számára annak a biztonságnak a garantálása, hogy az ő adataival más nem élhet vissza, nem férhet hozzá. Továbbá meg kell védeni az adatbázist az illetéktelen betörésektől, vírusoktól is. Ezért nemcsak az alkalmazási rendszert, hanem az üzemeltetési környezetet, a számítástechnikai eszközöket és alkalmazott architektúrát is biztonsági szempontból meg kell vizsgálnunk és a biztonsági réseket kiküszöbölnünk.

Összefoglalva: a sikeres értékesítéspolitika alapja a jó üzleti modell, az azt alátámasztó működési rendszer és az információs rendszer összhangja.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!