3p

Egy frissen közzétett kutatás szerint, az olasz vállalatokat érintette legsúlyosabban a gazdasági válság, legkevésbé a németeket. Az európai vállalatok egymás közötti, valamint a vállalatok ügyfelekkel, partnerekkel és beszállítókkal folytatott kommunikációjának minősége és szintje a gazdasági válságban különösen fontos, derül ki az Avaya által közzétett kutatásból.

A kommunikáció minőségének visszaesés valamennyi területen érződik. A vállalatok 55 százaléka szerint a belső kommunikáció elértéktelenedett, 52 százalék szerint az ügyfelekkel folytatott kommunikáció szó szerint szenved, míg 41 százalék szerint a beszállítókkal folytatott kommunikáció rosszabbodott. Ezekkel az adatokkal ellentétben, azon megkérdezett vállalatok, melyek működésére nincs hatással a gazdasági válság, kisebb arányban (29 százalék) tapasztalták a kommunikációs képességek csökkenését.

A gazdasági válságnak pozitív hatása is van, a közösségi média fontossága nőtt a vállalatok körében és bekerült az ügyfélkommunikációs lehetőségek közé. A kutatásból kiderült, hogy az európai szenior menedzserek 55 százaléka az elmúlt 18 hónapban fokozottabban használta a különféle technológiai megoldásokat kommunikációra – többet használnak okostelefont, gyakoribb az azonnali üzenetváltás és a közösségi médiumok használata, mint például a Facebook, Twitter, LinkedIn. Szintén érdekes adat, hogy a szenior menedzserek könnyedébben építették be mindennapjaikba ezen új kommunikációs lehetőségeket, mint a fiatalabb munkatársak (34 százalék).

"Úgy tűnik, hogy az európai vállalati vezetők nagy lépést tettek azért, hogy felkarolják ezeket az új technológiákat, ami végső soron az alkalmazottak, felhasználók és a partnerek közti teljes kommunikáció megvalósításához vezethet." – magyarázza Michael Bayer, az Avaya EMEA régió elnöke. A kommunikációs infrastruktúrába integrált közösségi eszközök iránt jelentős igény mutatkozik, főként a kontakt centerek esetében. Az Avaya Aura és az Avaya Aura középvállalati megoldásai például hozzájárulnak az integrált kommunikációhoz minden érintett esetében, a hagyományos kommunikációs technológiákhoz képest gyorsabb megtérülési idővel.”

A kutatás további eredményei

•    Az olasz vállalatokat érintette legsúlyosabban a gazdasági válság, 79 százalékuk szerint rosszabb a helyzet, ezzel szemben a német vállalatok szenvednek legkevésbé a válságtól, habár ez az arány is kétharmad (66 százalék).

•    Olaszország tapasztalta a kommunikáció legnagyobb arányú csökkenését, a válság kezdete óta a vállalatok 41 százaléka szerint rosszabbodott a beszállítókkal, 51 százaléka szerint a kollegákkal és 50 százalék szerint az ügyfelekkel folytatott kommunikáció.

•    Mindezek ellenére az olasz vállalatok teszik magukévá leggyorsabban az új kommunikációs eszközöket és médiát - 54 százalékuk rendszeresen használ legalább egy, de inkább több megoldást is a Twitter, LinkedIn, Facebook (vagy ehhez hasonló megoldás), azonnali üzenetváltás, távmunka, okostelefon közül. Németországban ez az arány mindössze 32 százalék.

•    A francia munkavállalók hisznek leginkább abban, hogy a gazdasági visszaesés nem volt hatással a szenior menedzserek nyitottságára és elérhetőségére (63 százalék). 

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!