A kommunikáció minőségének visszaesés valamennyi területen érződik. A vállalatok 55 százaléka szerint a belső kommunikáció elértéktelenedett, 52 százalék szerint az ügyfelekkel folytatott kommunikáció szó szerint szenved, míg 41 százalék szerint a beszállítókkal folytatott kommunikáció rosszabbodott. Ezekkel az adatokkal ellentétben, azon megkérdezett vállalatok, melyek működésére nincs hatással a gazdasági válság, kisebb arányban (29 százalék) tapasztalták a kommunikációs képességek csökkenését.
A gazdasági válságnak pozitív hatása is van, a közösségi média fontossága nőtt a vállalatok körében és bekerült az ügyfélkommunikációs lehetőségek közé. A kutatásból kiderült, hogy az európai szenior menedzserek 55 százaléka az elmúlt 18 hónapban fokozottabban használta a különféle technológiai megoldásokat kommunikációra – többet használnak okostelefont, gyakoribb az azonnali üzenetváltás és a közösségi médiumok használata, mint például a Facebook, Twitter, LinkedIn. Szintén érdekes adat, hogy a szenior menedzserek könnyedébben építették be mindennapjaikba ezen új kommunikációs lehetőségeket, mint a fiatalabb munkatársak (34 százalék).
"Úgy tűnik, hogy az európai vállalati vezetők nagy lépést tettek azért, hogy felkarolják ezeket az új technológiákat, ami végső soron az alkalmazottak, felhasználók és a partnerek közti teljes kommunikáció megvalósításához vezethet." – magyarázza Michael Bayer, az Avaya EMEA régió elnöke. A kommunikációs infrastruktúrába integrált közösségi eszközök iránt jelentős igény mutatkozik, főként a kontakt centerek esetében. Az Avaya Aura és az Avaya Aura középvállalati megoldásai például hozzájárulnak az integrált kommunikációhoz minden érintett esetében, a hagyományos kommunikációs technológiákhoz képest gyorsabb megtérülési idővel.”
A kutatás további eredményei
• Az olasz vállalatokat érintette legsúlyosabban a gazdasági válság, 79 százalékuk szerint rosszabb a helyzet, ezzel szemben a német vállalatok szenvednek legkevésbé a válságtól, habár ez az arány is kétharmad (66 százalék).
• Olaszország tapasztalta a kommunikáció legnagyobb arányú csökkenését, a válság kezdete óta a vállalatok 41 százaléka szerint rosszabbodott a beszállítókkal, 51 százaléka szerint a kollegákkal és 50 százalék szerint az ügyfelekkel folytatott kommunikáció.
• Mindezek ellenére az olasz vállalatok teszik magukévá leggyorsabban az új kommunikációs eszközöket és médiát - 54 százalékuk rendszeresen használ legalább egy, de inkább több megoldást is a Twitter, LinkedIn, Facebook (vagy ehhez hasonló megoldás), azonnali üzenetváltás, távmunka, okostelefon közül. Németországban ez az arány mindössze 32 százalék.
• A francia munkavállalók hisznek leginkább abban, hogy a gazdasági visszaesés nem volt hatással a szenior menedzserek nyitottságára és elérhetőségére (63 százalék).
Menedzsment Fórum