2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbb gázolajat pedig Pest megyei kutakon töltik a járművekbe.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal közzétette az ország üzemanyag fogyasztását bemutató, a forgalmazók közlésén alapuló listáját.

A tavaly január és november közti időszakban összesen 429 266 761 liter benzint és gázolajat töltöttek a kocsikba, teherautókba az országban. Ebben nyilván benne vannak a külföldi rendszámú, illetve tulajdonú autók is.

Benzinből 145,9 millió liter folyt bele az autókba, gázolajból 283,3 millió liter. Ez az együttesen közel 430 millió liter nagyjából megfelel Kína 2012-es borimportjának. A teljesnek.

A részletes adatok arról árulkodnak, hogy a legtöbb benzin – 26,6 millió liter - a budapesti töltőállomásokon került a gépjárművekbe, míg gázolajból a Pest megyei kutakon vásárolták a legnagyobb mennyiséget, 44,5 millió litert. Utóbbit elsősorban a nehézgépjárművek használják, amelyek inkább a városokon kívüli utak menti töltőállomásokat használják.

A legkevesebb üzemanyagot Nógrád megyében veszik. Benzinből 2,1 millió litert, gázolajból 2,5 milliót. Ez nem meglepetés, mivel az észak-magyarországi megye szinte minden fejlettségi rangsorban a listák legvégén szerepel.

Az ország közepén – a fővárosban és Pest megyében – töltik az autókba az országos mennyiség több mint 35 százalékát benzinből. Ugyanez gázolajból már csak 27,5 százalék. Ennek az egyik magyarázata, hogy a mezőgazdaságból élő megyék, mint Hajdú-Bihar vagy Csongrád, a nagy gázolaj-felhasználók közé tartoznak. De a Kisalföldön is sok gázolajat használnak.

Az előző évhez képest mindkét üzemanyag-fajta esetében nőtt a fogyasztás. A 2016. január és november közötti időszakban benzinből 139,7 millió liter csorgott be az autókba, gázolajból 279,1 millió liter.

Az idei fogyasztás alakulását két, egymás ellen ható tényező befolyásolja. A gazdasági növekedés – a kormány 4,3 százalékos GDP-vel számol – még több üzemanyagot falhat fel. Ugyanakkor az egyes olajtermelő országokban meglévő geopolitikai kockázatok az olajárak emelkedéséhez vezethetnek, ami pedig drágíthatja az üzemanyagot. Ez viszont visszafoghatja a fogyasztást.

Baka F. Zoltán

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!