A lap a békéltető testület honlapján közzétett tájékoztatóra hivatkozva azt írta: a beérkezett ügyekből 4418-at már feldolgoztak. A megkeresések túlnyomó többsége - 3605 ügy - az elszámolások helyességét vitatta, 744 kérelem az elszámolás lefolytatását kéri, míg a panaszeljárás lefolytatására kötelezést 69-en próbálták elérni.
A beérkező elszámolási ügyekből eddig 901-et zárt le a jegybank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület. A lap szerint mindössze nagyon csekély azoknak az ügyeknek az aránya, amelyek a pénzügyi szolgáltatók számára jártak volna kötelezéssel, a lezárt ügyekből csak öt ilyen akadt. A szolgáltatók és ügyfelek közötti egyezséggel 29 ügy végződött, a további 867 ügyet a testületnek meg kellett szüntetnie.
Az elszámolásra vonatkozó szabály szerint három esetben lehet a testület segítségét kérni: ha az ügyfél biztos abban, hogy a pénzügyi szolgáltató az elszámolás során hibát vétett, illetve helytelen adatokból számolt, a második, ha az ügyfél szerint a szolgáltatónak elszámolási kötelezettsége van, de ezt nem tette meg, a harmadik pedig, ha a 2009. július 26. előtt megszűnt szerződés vonatkozásában az ügyfél követelése nem évült el, ám ezt a szolgáltató vitatja.
MTI