Autónál a legfontosabb a márka
A Nielsen legfrissebb kutatása a vásárlási döntések hét szempontjának szerepét tárta fel, amely kiterjedt arra is, hogy a legfontosabb kritériumok között hányan nevezik meg a márkát. Első helyre Magyarországon autónál került a márka 29 százalékos említéssel. A második legnagyobb arányban nevezték meg a magyar fogyasztók a márkát háztartási gép, mobil telefon és személyes használatú elektronikai cikk vásárlásánál, mint döntéseik egyik leglényegesebb tényezőjét.
Feltették a kutatók azt a kérdést is, hogy az országot vagy helyet, ahol egy terméket előállítanak, hányan sorolják a leglényegesebb döntési szempontok közé. Ez a magyar válaszadók körében csak a személyes használatú elektronikai cikkeknél került be a leggyakrabban említett három kritérium közé – a megkérdezettek 14 százalékának köszönhetően, derül ki a Nielsen közleményéből.
Háztartási gépnél a legtöbb magyarnak számít az ár
Háztartási gépnél a megkérdezett magyarok 41 százalékának döntéseiben kiemelt szerepet játszik az ár. Személyes használatú elektromos készüléknél 38, kozmetikumnál és bőrápoló szernél 34, egészségmegőrzést szolgáló termék és gyógyszer esetében 33, autónál 28, ékszernél és dísztárgynál 21 százalék azok aránya, akik első helyen jelölték meg a termék árát, mint döntést befolyásoló tényezőt.
Az árat azonban nem minden terméknél említi a legtöbb fogyasztó, mint döntéseiben a leglényegesebb tényezők egyikét. Hiszen élelmiszernél és italnál első helyen a termék íze, funkciója és fogyasztásának célja áll, a válaszadók 59 százalékának véleménye szerint. Csak ezután számít annak ára.
Gyógyszernél és az egészség megőrzését szolgáló terméknél az összetevők, adalékanyagok minősége 40 százalékos említéssel előzi meg az árat a döntési kritériumok között. Autónál a márkát, ékszernél és dísztárgynál a külső megjelenést, csomagolást, dizájnt említették a legfontosabb döntési szempontok között többen, mint az árat - derül ki a Nielsen kutatásából.
mfor.hu