3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Érezhető a számokon, hogy Esztergomban beindultak a futószalagok.

Az ipari termelés a munkanappal kiigazított index szerint 9 százalékkal haladta meg márciusban az előző év hasonló időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal. Ez tavaly július óta a legmagasabb adat, ugyanis a Suzuki 2014 második félévében visszafogta a termelését, miután leálltak a Splash és az előző generációs SX4 gyártásával.

Az esztergomi üzem kiesése az autógyártásnak erősen kitett magyar ipar számára komoly pofon volt. A korábban többször kétszámjegyű növekedést produkáló szektor lendülete megtört, az iramot pedig alapvetően az Audi termelése diktálta.

Bár a Vitarának két modellt kell helyettesítenie, mivel az esztergomi gyár szolgálja ki a világ összes piacát, így minden esély megvan arra, hogy az ipari termelés újra a tavalyi év első felének lendületével fog növekedni a második negyedévtől. Közben  - bár nagyon kicsi piac a miénk – a Vitara felkerült a top 10 legkeresettebb új személyautó listájára, vagyis a belső keresletre nem lehet panasz.

Kattintásra galéria nyílik!

Erre szükség is van, hiszen a kormány igen ambíciózus terveket fogalmazott meg az ipar és a GDP arányával kapcsolatban. Az NGM ugyanis azt szeretné, ha a jelenlegi 22 százalékról 2030-ra 30 százalékra nőne a hozzájárulás aránya.

Ehhez persze nem elég egy keresett japán terepjáró, komoly, nagy kapacitású üzemeknek kell ide települniük. Ahogy azt múltkor már kiszámoltuk, ahhoz, hogy Magyarország leelőzze Romániát, ahol jelenleg 28,1 százalék ez az arány, a 6,6 milliárd forintos értékhez, amelyet az ipar hozzáad a magyar GDP-hez még 2,5 ezer milliárdnak kéne jönnie, ami elképesztően magas 37,8 százalékos növekedés.

Jelenleg bíztatóak a számok, azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy sokan – főleg a keményen dolgozó kisemberek – komoly áldozatot hoznak azért, hogy Magyarország vonzó desztináció legyen a külföldi cégeknek és ide hozzák termelésüket. Magyarországon ugyanis a szegények bére messze nem nőtt olyan mértékben, mint a régióban és a forint is rengeteget vesztett értékéből. Ráadásul annak a csekély összegnek, amelyet a cégek bérköltség gyanánt kifizetnek, közel a felét elviszi az állam és ezen még az 1 százalékpontos szja-csökkentés sem fog érdemben javítani.

A Suzuki tehát most visszaadatott valamit abból, amit „elvett” tavaly nyáron, de ha a céljainkat komolyan vesszük, akkor nagyon sokat kell még tenni a legiparosodottabb ország címéért.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!