A PSZÁF a banknál a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) 2011. október 25-i jelzése szerint hivatalból fogyasztóvédelmi eljárást folytatott le. Ez annak megállapítására irányult, hogy a bank a PBT által folytatott békéltetési eljárás során az őt terhelő kötelezettségének eleget tett-e, vagyis együttműködő magatartást tanúsított-e.
A felügyelet megállapította, hogy a CIB Bank felszólítások ellenére sem tett eleget a szóban forgó kötelezettségeknek, ugyanis a PBT általa kért nyilatkozatot hiányosan tette meg, és így nem nyilatkozott teljes körűen az üggyel kapcsolatban, és a békéltetési eljárásban kitűzött meghallgatáson sem jelent meg. Így a PSZÁF arra a következtetésre jutott, hogy a bank a fogyasztói jogvita rendezésére irányuló eljárást súlyosan akadályozó magatartást tanúsított, és hátráltatta a PBT törvényben foglalt feladatának ellátását.
"Magatartásával a jogalkotók által a fogyasztók érdekében létrehozott új intézmény alapjainak és működésének jogszerűségét kérdőjelezi meg" - derül ki a felügyelet állásfoglalása a honlapon megjelent határozatból. A 3 millió forintos bírság meghatározásánál az eset súlya mellett azt is figyelembe vette a PSZÁF, hogy a CIB Bank már harmadik alkalommal sértette meg az együttműködési kötelezettséget.
mfor.hu