3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megnövekedett feladatok ellenére létszámstop van az adóhatóságnál, amit munkaszervezéssel, a hatékonyság növelésével kívánnak ellensúlyozni. A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) a három fő területen jelenleg összesen 507 betöltetlen álláshely van.

Az adóhatóság az MTI érdeklődésére közölte: a NAV engedélyezett létszáma 23.059, s a három fő - adóhatósági, vámhatósági, bűnügyi - területen jelenleg összesen 507 betöltetlen álláshely van. 

A NAV-tól a kormányzat nemcsak azt várja, hogy teljesítse a bevételi előirányzatokat, hanem az idén plusz 40 milliárd forint általános forgalmi adót (áfa) is be kell szednie, s a revizorok kiemelten ellenőrzik majd a kifizetetlen beszerzésekhez kapcsolódó áfára vonatkozó bevallásokat és visszaigényléseket is, aminek összege becslések szerint elérheti a 250 milliárd forintot.

A NAV munkatársai a rendelkezésre álló eszközökkel – köztük a lehetőség szerinti legnagyobb hatékonyságot eredményező munkaszervezéssel – mindent megtesznek annak érdekében, hogy az állami költségvetésben meghatározott bevételi előirányzatok – ideértve természetesen a szóban forgó 40 milliárd forintot is – teljesüljenek - válaszolta az adóhatóság az MTI kérdésére, hogy miképpen tudják teljesíteni a plusz feladatokat a létszámstop mellett.

Hangsúlyozták ugyanakkor: a NAV végrehajtási szervei az előirányzatok teljesítésén túlmenően valamennyi fennálló kötelezettség behajtása érdekében megteszik a szükséges intézkedéseket. Az adóvégrehajtás eszközeire a törvény nem állít fel kötelező sorrendet, bármelyik alkalmazható (szükség esetén párhuzamosan is), de jellegénél fogva (gyorsaság, kisebb adminisztráció, hatékonyság) az adóhatóság kiemelten él az inkasszó lehetőségével. Mindezek mellett természetesen alkalmazza az ingatlan- és ingófoglalást is.

Az adóhatóság írásos válaszában emlékeztetett arra: a NAV 2011. január 1-jével kezdte meg működését, a korábbi Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) valamint a Vám- és Pénzügyőrség (VP) integrációja révén. A teljes körű integráció nem történt meg a NAV egészét érintően, kizárólag a központi irányítás alá tartozó szerveknél (Központi Hivatal, KEKI, Informatikai Intézet), a többi NAV szerv megőrizte viszonylagos önállóságát. 

"A mögöttünk álló 9 hónap tapasztalatai igazolták, hogy a NAV azonos feladatokat ellátó területei vonatkozásában is szükséges, hogy megvalósuljon az összeolvadás, meginduljon a közös gondolkodás, az egységes feladatellátás érdekében. Ehhez szükség van arra, hogy minden egyes NAV szerv vonatkozásában tiszta képet lássunk a szervek állományában foglalkoztatottakról, a jelenlegi feladatellátás eredményeiről. Ezen tapasztalatok alapján lehet megalapozott döntést hozni egy esetlegesen szükséges NAV szerveken belüli átszervezésről, melyet az egyes területek megerősítése indokolhat" - közölte az adóhatóság.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!