Számos probléma merült fel az üdülési jogok értékesítésével kapcsolatban Magyarországon – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatából.
A GVH több versenyfelügyeleti eljárásban is vizsgálta az üdülési jog, illetve annak továbbértékesítésével kapcsolatos gyakorlatot, valamint az annak népszerűsítésére szolgáló szóbeli tájékoztatásokat. A hivatal valamennyi vizsgált esetben jogsértést állapított meg.
A vizsgált ügyekben a cégek egyeztető előadásokon értékesítették az üdülési jogot, sokszor olyan fogyasztóknak, akik már rendelkeztek egyéb üdülőhasználati joggal. Ezekben az esetekben az üdülési jog továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok elsősorban olyan fogyasztóknak szóltak, akik életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt már nem tudják igénybe venni az üdülési lehetőséget, és egyre nagyobb teherrel jár számukra a megnövekedett összegű éves fenntartási díj befizetése.
Azonban a rendezvényre invitáló telefonhívások, és az eseményen elhangzó tájékoztatások tartalma több szempontból is megtévesztő volt – állapította meg a GVH.
Egyrészt a fogyasztókat gyakran azonnali döntési helyzetbe hozták, mondván az akció csak a rendezvényen érhető el, másrészt hamis ígéretet tettek a meglévő üdülési jogok továbbadására. Lényegében egy újabb üdülési jog megvásárlására késztették az embereket, valótlan tájékoztatást adva.
A régi üdülési jog eladása szinte egyáltalán nem fordult elő. Sokkal gyakoribb, hogy a fogyasztó végül két üdülési jog költségeit viseli.
A GVH azt ajánlja, hogy
- higgadtan gondoljuk végig már azt is, hogy egyáltalán a rendezvényen szeretnénk-e részt venni,
- fontoljuk meg az elköteleződést, hiszen 20-30 éves távlatról beszélünk,
- a szerződést vigyük haza és nyugodt körülmények között olvassuk el,
- tudatosítsuk magunkban, hogy eljöhetünk a rendezvényről a szerződés aláírása nélkül is,
- éljünk a 14 napos elállás lehetőségével.
mfor.hu