Az adatvédelmi biztostól sajtóközleménye szerint egy panaszos kért állásfoglalást, mert az egyik legnagyobb hazai bankkal kötött személyi kölcsön szerződéséről másolatot igényelt, és a bank ezért ügyintézési díj formájában közel nyolcezer forintot kért.
Jóri András megállapította: a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény alapján a természetes személy ügyfelek esetében az is személyes adatnak minősül, hogy a pénzügyi szolgáltatási szerződés a felek között milyen tartalommal jött létre, vagyis abból milyen jogok származtak, illetve milyen kötelezettségek keletkeztek.
Ebben az aspektusban a polgári jogi szerződést tartalmazó okirat egy olyan adathordozó, mely nem más, mint az ügyfél ezen jogviszonyt érintő személyes adatainak az összessége. Abban az esetben tehát, ha a bank egyéni ügyfele tájékoztatást kér a banktól személyes adatairól, a tájékoztatást (másolatkérést) ingyenesen kell számára teljesíteni, ha az illető az adott évben még nem nyújtott be az adatkezelőhöz azonos területre vonatkozó tájékoztatási kérelmet.
Egyéb esetekben költségtérítés állapítható meg. A már megfizetett költségtérítést azonban vissza kell téríteni, ha az adatokat jogellenesen kezelték, vagy a tájékoztatás kérése helyesbítéshez vezetett. Az adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában megadni a tájékoztatást.