Ügyfél-azonosítók megszerzésére irányuló adathalász (más néven phishing) támadáskísérlet érte az MKB Bankot, amelyet a pénzintézet sikeresen kezelt, így az incidensből sem az ügyfeleknek, sem a banknak nem származott kára - tudta meg az MTI a hitelintézet sajtóosztályán.
A jelenleg még ismeretlen csalók az MKB Bank nevében július 13-án ismét elektronikus leveleket küldtek a hitelintézet egyes ügyfeleinek és más személyeknek is.
A levélben található hivatkozáson (linken) keresztül egy hamis, az MKB Bank NetBANKár honlapra hasonlító oldalon az ügyfelek NetBANKár internet banking azonosítóit, jelszavait próbálták megszerezni. Aki nem reagált a levélre, azaz a csatolt linken nem adta meg a csalárd levelekben kért azonosítókat, semmiféle veszélynek nincs kitéve - közölte a pénzintézet.
Az MKB az esetről időben és részletesen tájékoztatta ügyfeleit annak érdekében, hogy esetleges jövőbeni kísérletek sem okozhassanak nekik semmilyen kárt vagy kellemetlenséget.