Tavaly mintegy 1300 magyar cég csaknem 2,1 milliárd euró értékű tőkét helyezett ki a környező országok piacain. A magyar tőke legfontosabb célországa Románia, ahol mintegy 360 magyar vállalat működik, majd kevéssel elmaradva Szlovákia következik, míg a 3-4. helyen Ukrajna és Horvátország áll - mondta a vezérigazgató a cég sajtótájékoztatóján.
"A belpiacot már kinőtt magyar cégek két út közül választhatnak: vagy új szolgáltatásokkal bővítik üzleti portfoliójukat, vagy kilépnek a határon túlra" - hangsúlyozta. Hozzátette: amikor néhány éve elkezdtek terjeszkedni a környező országokban - bár tartottak tőle - sosem tapasztaltak sem Romániában, sem Szlovákiában velük szemben magyarellenességet, kizárólag szakmai alapon ítélték meg tevékenységüket.
A társaság szervezésében június 6-án rendezik meg a Develor Magyar Multik konferenciát. Ezen várhatóan 100-120 magyar cég vesz részt, amelyek már megvetették lábukat vagy tőkekihelyezést terveznek a környező országokban.
"A konferencia célja, hogy bátorítsák és szakmailag is támogassák a magyar tulajdonú vállalatokat a regionális szerepvállalásra, arra, hogy átlépjék a határokat földrajzi értelemben, és üzletfejlesztésben egyaránt" - hangsúlyozta a vezérigazgató.
A vezérigazgató kiemelte, hogy az üzleti tréningeket szervező, és tanácsadást végző, 1992-ben alapított Develor 2003 óta Közép-Európa piacvezető cége, növekedése 8 éve meghaladja az évi átlagos 35 százalékot. Múlt évi árbevételük 1,2 milliárd forint volt, míg az idén várhatóan elérik az 1,5 milliárd forintot.
A budapesti központú cég jelen van Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Svájcban, Szlovéniában, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Oroszországban és Egyiptomban.