3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tényleges munka pedig a 2020 utáni európai uniós ciklusban indulhat meg.

Jövő évben lehet jogerős építési engedély a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésére, és a remények szerint a 2020 utáni európai uniós ciklusban elkezdődhet a beruházás - jelentették be a projektben érintett fővárosi kerületek polgármesterei hétfőn budapesti sajtótájékoztatón.

a gödöllői HÉV (MTI Fotó: Róka László)

Riz Levente (Fidesz-KDNP) XVII. kerületi polgármester közölte: hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó, öt ütemre osztott projekt első két ütemének engedélyezési tervei, ezek 2019 második felében rendelkezhetnek majd jogerős építési engedéllyel. Mint mondta, az a probléma, hogy az érintett kerületekben nem elegendő a közösségi közlekedés kapacitása, ezért nagyon sokan autóval közlekednek, ami dugókat, zaj- és környezetszennyezést is okoz.

A fejlesztés - amely közvetlenül megközelítőleg 320 ezer ottélőt érintene - rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat és csökkenne a légszennyezés - mutatott rá Riz Levente hozzátéve, hogy az utazási idő is radikálisan csökkenne: Rákoskeresztúr Városközpontból 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni, a mostani egy órás utazási idő helyett. Az ütemeket ismertetve Riz Levente elmondta, az első - Cinkotáig tartó - ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése. Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat, a harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllői tartó szakasz, a negyedikben a Csömörig tartó szakasz  korszerűsítése valósulna meg. Az ötödik ütemben valósulhatna meg a Hungaroring elérése.

Kovács Péter (Fidesz-KDNP) XVI. kerületi polgármester azt mondta, remélik, hogy a kormány támogatja majd a projektet, és a következő európai uniós támogatási ciklusban elindulhat a beruházás első üteme. Tarlós István főpolgármester közölte: támogatja a két polgármester kezdeményezését, és a főváros a kerületekkel "erőteljes lobbizásba" kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. A főváros korábban biztosított forrást a tervezésre - mondta megjegyezve azt is, hogy a metró és a HÉV összekötés jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam. Kérdésekre válaszolva Tarlós István elmondta, a projekt anyagi fedezetét jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítani.

A közreadott sajtóanyag szerint az első ütem 106,5 milliárdba, a második 127, a harmadik 38,5, a negyedik 1,3, az ötödik 5,3 milliárd forintba kerülne.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!