A becsült árat nem közli a felhívás, viszont részletesen írja le a műszaki jellemzőket és a szállítás ütemét, amit a szerződés aláírásától számítva ad meg. A legutolsó szállítási időpont a szerződés aláírásától számított 1.064. nap.
Ajánlatot az a cég tehet, amely az elmúlt három naptári évben szállított legalább 15 darab légkondicionált, és legalább fele részben alacsony padlós villamost, és rendelkezik 1 darab, legalább 12 hónapig tartott karbantartási referenciával. Ezeken túl rendelkeznie kell érvényes, közúti-vasúti járműgyártásra vonatkozó, akkreditált tanúsító által kiállított ISO 9001:2000-es vagy azzal egyenértékű minőségbiztosítási tanúsítvánnyal.
Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes legnagyobb súllyal az ár, azt követően a járművek energia felhasználása esik latba.
Az ajánlattételi határidő szeptember 20. Az eredményhirdetés tervezett időpontja október 20, míg a szerződéskötésé november 10.
A "Zöld Nyíl" miskolci villamosprojekt járműbeszerzésére kiírt előző tendert érvénytelennek nyilvánította a Közbeszerzési Döntőbizottság. Az érvénytelenített tenderen az olasz AnsaldoBreda céget nyilvánították nyertesnek 67,886 millió eurós ajánlatával, a spanyol CAF járműgyártót pedig második legjobb ajánlattevőnek. Ajánlatot adott még be a cseh Skoda és a német Siemens.
A Zöld Nyíl elnevezésű villamos projekt kivételezése, a villamoshálózat fejlesztése, az új járművek beszerzése 38 milliárd forintba kerül, amelyből mintegy 34 milliárd forint az uniós támogatás, a pálya-beruházás a tervek szerint 2011 végére fejeződik be.
A beruházás révén megújul és meghosszabbodik a miskolci villamospálya, és új szerelvényeket is vásárolnak, illetve felújítják a meglévő Tatra villamosokat.
A villamospálya megújítását és meghosszabbítását a Colas-Alterra Zrt., a COLAS ÚT Zrt., a WIS Zrt. és a PENTAVIA kft. alkotta Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium végzi, amely a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát pályázaton nyerte el.
A programban 2011 végéig megújul 9,6 kilométer hosszúságban a villamospálya a Tiszai Pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbítják a Felső-Majláthig. A munka a vágányokon, műszaki berendezéseken kívül érinti a megállóhelyeket, járdákat, díszburkolatot, gyalogátkelőhelyeket, járdaszigeteket azaz gyakorlatilag minden olyan közterületet, ahol a villamosforgalom halad.
MTI/Menedzsment Fórum