Zárszó
E rövidke szösszenet célja a tudásmenedzsment egy - rovatunk számára - új alterületének a bemutatása volt. Ugyan a fogalmak definiálásától eltekintettem, s legtöbbjük kifejtését is mellőztem, mondanivalómat talán sikerült átadnom. Az üzleti szférában a fenntartható fejlődés számára már rendelkezünk prototípusokkal, azok akik ezen az úton kívánnak haladni - vagy éppenséggel most próbálnak rajta elindulni - láthatják, hogy az ehhez szükséges tudás már manifesztálódik. Hogy e tudást tudásmegosztás révén, vagy éppen új tudás teremtése révén fogják megszerezni, az adott kontextustól függ, de egy ma már biztos a jelenség kivitelezhető. Azon olvasók pedig, akiktől - jelenleg - távol állnak a fenntartható fejlődés eszméi megismerhettek egy olyan szervezeti formát, amelynek innovációs kapacitása messze meghaladja az eddig ismertekét, ez pedig jelen turbulens világunkban akár kritikus sikertényezőjükké is válhat.
Végszóként köszönetet szeretnék mondani a SoL Intézetnek és Ruzsa Ágotának a konferencia megszervezésért, illetve Peter Senge-nek és László Ervinnek, akik jelenlétükkel megtiszteltek minket és gondolataikat megosztották velünk.
Kapcsolódó anyagok
Tanulószervezetek és tudásmenedzsment
A tanuló szervezettől a Community-koncepcióig
Tanuló szervezetek a fenntartható fejlődésért
A modern gazdaságban egyre fontosabb szerepet kap az emberi erőforrás, a szervezetekben felhalmozott tudás. Ezeket az elemeket azonban rendszerezni és menedzselni kell. Ez segítheti a cégeket, hogy fejlődni és tanulni tudjanak, illetve, hogy a környezetüket rendszerként próbálják szemlélni.