2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A főpolgármester álláspontja szerint újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést, miután a parlament múlt pénteken leszavazta a fővárosi dugódíj bevezetését megteremtő törvénymódosítást.

Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn a főpolgármestert idézve azt közölte az MTI-vel, hogy az Országgyűlés döntése nyomán elvileg veszélybe kerülhet a 4-es metró uniós támogatása. Emlékeztetett, hogy a korábbi, szocialista-szabad demokrata többségű városvezetés 2009-es döntése alapján a beruházást támogató európai bizottsági határozat külön is nevesítette Budapest számára a dugódíj bevezetésének kötelezettségét, a legkésőbb 2013-ra.

A kommunikációs igazgató megismételte, hogy a főváros és a kormány közötti, a BKV finanszírozásáról korábban kötött megállapodásnak csupán egyetlen pontja rendelkezik a dugódíjról, a főváros és a Századvég által tett mintegy nyolc másik javaslat mellett. Jelezte, hogy a főpolgármester szerint a megállapodás ezen pontját újra kell tárgyalni. Ha a dugódíjból várt bevételeket nem pótolják, akkor 2013 közepén finanszírozhatatlanná válhat a BKV - hangsúlyozta.

Múlt pénteken György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes is azt közölte, hogy sem Tarlós István, sem a város más vezetői nem ragaszkodnak a dugódíj bevezetéséhez. Hozzátette, hogy a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de annak bevezetését több infrastrukturális beruházásnak meg kell előznie, és a bevezetést - ha a tanulmányok ennek szükségességét igazolják - megfelelően elő kell készíteni.

Mint írta, ezek a tanulmányok most készülnek, ha ezek arra jutnak, hogy Budapesten "idő előtti" a személyforgalmi behajtási díj bevezetése, akkor egyeztető tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldásáról. Ezzel egy időben azonnal meg kell kezdeni azokat az előkészítő tárgyalásokat, amelyek a behajtási díj bevezetésének kötelezettségét előíró dokumentumok módosítását célozzák.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!