Tarlós István leszögezte, hogy a megállapodás többi eleme érintetlen marad, s létezik jó néhány alternatíva a parlament által pénteken elutasított behajtási díj helyett. Ezek között említette a parkolási díjaknak a fővárosi önkormányzathoz való csoportosítását, illetve az iparűzési adó felosztásának megváltoztatását. Utóbbival kapcsolatban azt mondta: ez tetszene neki legjobban, ugyanis sem a vállalkozói szférát, sem a lakosságot nem érintené negatívan.
A városvezető tájékoztatása szerint kedden már beszélt Orbán Viktor miniszterelnökkel és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel, s várhatóan nyár végére pótolják a dugódíjat a kormány és a főváros közötti megállapodásban.
A főpolgármester viszont felelőtlen dolognak nevezte, hogy az előző, szocialista–szabaddemokrata városvezetés megfelelő törvényi alap nélkül "vállalta be" a dugódíjat a négyes metró uniós támogatásának kötelező feltételeként.
Kitért arra is, hogy a Siemens képviselőivel szerdán csak egy helyzetfelmérő tárgyalás lesz. Úgy fogalmazott, nehéz egyeztetés elé néz a főváros, mert, mint mondta, a korábbi szerződés szerint az Alstomot kiengedték a késedelmes teljesítés következményei alól, ezzel párhuzamosan pedig a késedelmes szállításból eredő kárigényt magára vállalta a város. Tekintettel arra, hogy az Alstom sokat késett – körülbelül négy évet –, nehéz lesz megegyezni a Siemensszel, amely munkája zömét csak a szerelvények birtokában tudja elvégezni – tette hozzá.
A főpolgármester arról is beszámolt, hogy már kedden délután megkezdte a tárgyalást az Alstom vezetőivel is a négyes metró vonalára szállítandó járművek ügyében. Álláspontja szerint ez is "nehéz menet" lesz, mert az ottani késedelem miatt egy esetleges per hosszú időt venne igénybe, emellett pedig politikai és anyagi következményekkel is járna.
MTI