A BMW szerdán közölt gyorsjelentése szerint az adózott eredmény 874 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 78 millióról. A bevétel 36 százalékkal 15,94 milliárd euróra emelkedett.
A bajorországi központú társaság összesen 366.190 BMW, MINI és Rolls-Royce típusú autót adott el, 13 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Januártól szeptemberig összesen 1 millió 62.216 kocsit értékesítettek, ami 13,1 százalékos növekedés.
A cég az év utolsó negyedére is kiváló üzletmenetet vár, és arra számít, hogy az év egészében több mint 1,4 millió autót ad el.
A világ legnagyobb luxusautó-gyártója a Kínában és az ismét magára találó amerikai piacon jelentkező keresletnek tulajdonítja a kiugró eredményt.
Szárnyaló harmadik negyedévi profitról számolt be a Mercedeseket gyártó Daimler és a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi is, ugyancsak elsősorban a kínai és az amerikai piac bővülésére hivatkozva.
A számos országban bevezetett roncsprémium programok nem a luxusautókat gyártó társaságoknak kedveztek, az ágazatot így különösen nagy erővel sújtotta a válság, annál nagyobb viszont a krízis enyhülésével meginduló fellendülés. Az viszont bizonytalan, hogy meddig tart ki a lendület - figyelmeztetnek elemzők. "A kínai gazdaság régóta jósolt lehűlése biztosan elkezdődik, legfeljebb nem idén, hanem 2011-ben" - mondta a Handelsblatt című német gazdasági lapnak Stefan Schöpper, a Commerzbank elemzője. Ez főként az Audit fékezheti, az amerikai piac lassulása pedig a BMW-t és a Daimlert vetheti vissza a szakértő szerint.
MTI