Az interjúban említett nagyberuházások némelyike "hihetetlen technikai hiányosságokkal" készült el - fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Vince a Kurierban közzétett levélben. A magyar állam - írta - nem fogadhat el olyan munkákat, amelyek nem felelnek meg a koncessziós szerződésnek és a hatósági előírásoknak, vagy pedig veszteséget, illetve kockázatot jelentenek az államnak vagy aránytalanul viszonyulnak az úgynevezett rendelkezésre állási díjhoz.
"Ennek ellenére az állam a díj kilencven százalékát fizeti annak a koncessziós társaságnak, amelynek a Porr is a tagja" - írta. Hozzátette, hogy az állam és a koncessziós társaság között tárgyalások folynak.
Karl-Heinz Strauss, a Porr vezérigazgatója december 3-án a Kurierban megjelent interjúban azzal indokolta a vállalat 2011-re várt 70-80 millió euró adózás előtti veszteségét, hogy Magyarországon és Romániában nem fizeti ki az állam a megbízásokat.
Ez mindenekelőtt Magyarországon igaz - jelentette ki Strauss.
Példaként az M6-os autópályát említette. A vezérigazgató szerint az ügylet rendes lebonyolítását "jogi akadékoskodással" gátolják Magyarországon. Ezen kívül más híd- és útépítési munkáknál olyan hiányosságokat rónak fel, amelyeket már orvosolt az építő - mondta.
A Porr 90 millió euró értékleírást hajtott végre mérlegében a behajtatlan követelések miatt. Strauss kilátásba helyezte, hogy döntőbírósághoz fordul a vállalat és "végső következményként" akár ki is vonulhat Magyarországról.
MTI