2p

Ráadásul a cégek mindössze 32 százaléka hajtott végre olyan fejlesztést, amely a környezetre kedvező hatással van.

A K&H által közölt kutatás szerint a 10 milliárd forintot meghaladó forgalmú magyar vállalkozások mindössze 37 százaléka jelentkezett innovációkkal, míg a közepesnek mondható 2-4 milliárdos és 4-10 milliárdos cégek 46 és 43 százaléka fejlesztett új szolgáltatást vagy terméket.

A kutatásban, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevételű magyar cégek elmúlt két évben megvalósított fejlesztéseit vizsgálta, azt is megállapították, hogy

a 300 millió és 1 milliárd forintos forgalmú cégeknek csak 25 százaléka szélesítette a kínálatát újdonsággal.

(Illusztráció. Forrás: Depositphotos)
(Illusztráció. Forrás: Depositphotos)

Németh Balázs, a bank innovációs vezetője szerint a visszafogott fejlesztési kedvet részben a koronavírus-járvány nyomán kialakult bizonytalan környezet okozhatta, amely "szuperóvatossá" tette a cégeket. Megjegyezte, hogy a felmérés szerint

az elmúlt két évben bevezetett szolgáltatások és termékek az érintett vállalkozások bevételeinek 20 százalékát adják.

Az innovációs index megállapításai alapján a fenntarthatóságot nézve is van még hova fejlődni, mivel

csak a cégek 32 százaléka hajtott végre olyan fejlesztést, amely a környezetre kedvező hatással van.

Ez főként az iparban érdekelt vállalatokra volt jellemző a bank közleménye szerint.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!