A K&H által közölt kutatás szerint a 10 milliárd forintot meghaladó forgalmú magyar vállalkozások mindössze 37 százaléka jelentkezett innovációkkal, míg a közepesnek mondható 2-4 milliárdos és 4-10 milliárdos cégek 46 és 43 százaléka fejlesztett új szolgáltatást vagy terméket.
A kutatásban, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevételű magyar cégek elmúlt két évben megvalósított fejlesztéseit vizsgálta, azt is megállapították, hogy
a 300 millió és 1 milliárd forintos forgalmú cégeknek csak 25 százaléka szélesítette a kínálatát újdonsággal.
Németh Balázs, a bank innovációs vezetője szerint a visszafogott fejlesztési kedvet részben a koronavírus-járvány nyomán kialakult bizonytalan környezet okozhatta, amely "szuperóvatossá" tette a cégeket. Megjegyezte, hogy a felmérés szerint
az elmúlt két évben bevezetett szolgáltatások és termékek az érintett vállalkozások bevételeinek 20 százalékát adják.
Az innovációs index megállapításai alapján a fenntarthatóságot nézve is van még hova fejlődni, mivel
csak a cégek 32 százaléka hajtott végre olyan fejlesztést, amely a környezetre kedvező hatással van.
Ez főként az iparban érdekelt vállalatokra volt jellemző a bank közleménye szerint.