3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A hivatalos indoklás szerint a létszámhiány és a szállítási problémák miatt.

Májustól augusztusig négyezer járatát törli a svéd SAS légitársaság, ami az összes járata 5 százalékát jelenti - írja a Dagnes Industri. A cég sajtófőnöke, Karin Nyman szerint  a nyári hónapokra összesen 75 ezer járatot tervezett indítani a légiársaság. 

A hivatalosan bejelentett ok a létszámhiány és a szállítási problémák. Ugyanakkor a bejelentést a pilóták szakszervezete erősen bírálja, mert 2020-ban 450 pilótát bocsátottak el, akik közül sokan már nem térnek vissza a cég kötelékébe.

Véleményünk szerint ennek az az oka, hogy a menedzsment úgy döntött: ahelyett, hogy befektetne a cégbe és újra foglalkoztatná a pilótákat, inkább konfliktusba kerül a munkatársakkal, miközben úgy dönt, hogy nem biztosít elegendő plusz forrást a nyárra – kommentálta a közleményt Martin Lindgren, a pilótaszakszervezet SAS szekciójának elnöke.

Arra is rámutatott,  hogy a szakszervezet időben figyelmeztette a vállalat vezetését, miszerint nyárra nem lesz elegendő személyzet a tervezett járatok indításához. 

A járvány idején a SAS már többszáz pilótát elbocsátott. Fotó: SAS
A járvány idején a SAS már többszáz pilótát elbocsátott. Fotó: SAS

Nem ez az első konfliktus a tekintélyes szakmai szövetség és a SAS között. Tavaly decemberben a légitársaságot – az egyebek mellett meggondolatlan – átszervezést követően a munkavédelmi törvény megsértésével vádolták, és a pilóták szakszervezete jogi lépéseket helyezett kilátásba.

A járvány idején a SAS több száz pilótát bocsátott el munkahiány miatt. Mivel a légi forgalom 2022 elején kezdett igazán helyreállni, a munka nélkül maradt dolgozók kénytelenek voltak másik állást keresni, többnyire a SAS-csoporton belül, az újonnan alapított cégeknél. Ugyanakkor ez az intézkedés azt jelentette, hogy munkaügyi szempontból nem élveztek elsőbbséget az elbocsátott alkalmazottak. A szakszervezet szerint ez sértette a kollektív szerződést, amivel természetesen a légitársaság nem értett egyet. 

Martin Lindgren, a Svéd Pilóta Szövetség elnöke már decemberben bejelentette, hogy Svédországban, Norvégiában és Dániában jogi eljárások készülnek a légitársaság ellen. 

A légiközlekedési szakszervezetek több alkalommal követelték a kormánytól, hogy lépjen fel a SAS ellen, amelynek legnagyobb részvényese a svéd állam. Karl-Petter Thorwaldsson svéd kereskedelmi és ipari miniszter azzal hárította el a konfliktust, miszerint  a vállalat működési modellje a légitársaság menedzsmentjétől függ.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!