3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hivatalos indoklás szerint a létszámhiány és a szállítási problémák miatt.

Májustól augusztusig négyezer járatát törli a svéd SAS légitársaság, ami az összes járata 5 százalékát jelenti - írja a Dagnes Industri. A cég sajtófőnöke, Karin Nyman szerint  a nyári hónapokra összesen 75 ezer járatot tervezett indítani a légiársaság. 

A hivatalosan bejelentett ok a létszámhiány és a szállítási problémák. Ugyanakkor a bejelentést a pilóták szakszervezete erősen bírálja, mert 2020-ban 450 pilótát bocsátottak el, akik közül sokan már nem térnek vissza a cég kötelékébe.

Véleményünk szerint ennek az az oka, hogy a menedzsment úgy döntött: ahelyett, hogy befektetne a cégbe és újra foglalkoztatná a pilótákat, inkább konfliktusba kerül a munkatársakkal, miközben úgy dönt, hogy nem biztosít elegendő plusz forrást a nyárra – kommentálta a közleményt Martin Lindgren, a pilótaszakszervezet SAS szekciójának elnöke.

Arra is rámutatott,  hogy a szakszervezet időben figyelmeztette a vállalat vezetését, miszerint nyárra nem lesz elegendő személyzet a tervezett járatok indításához. 

A járvány idején a SAS már többszáz pilótát elbocsátott. Fotó: SAS
A járvány idején a SAS már többszáz pilótát elbocsátott. Fotó: SAS

Nem ez az első konfliktus a tekintélyes szakmai szövetség és a SAS között. Tavaly decemberben a légitársaságot – az egyebek mellett meggondolatlan – átszervezést követően a munkavédelmi törvény megsértésével vádolták, és a pilóták szakszervezete jogi lépéseket helyezett kilátásba.

A járvány idején a SAS több száz pilótát bocsátott el munkahiány miatt. Mivel a légi forgalom 2022 elején kezdett igazán helyreállni, a munka nélkül maradt dolgozók kénytelenek voltak másik állást keresni, többnyire a SAS-csoporton belül, az újonnan alapított cégeknél. Ugyanakkor ez az intézkedés azt jelentette, hogy munkaügyi szempontból nem élveztek elsőbbséget az elbocsátott alkalmazottak. A szakszervezet szerint ez sértette a kollektív szerződést, amivel természetesen a légitársaság nem értett egyet. 

Martin Lindgren, a Svéd Pilóta Szövetség elnöke már decemberben bejelentette, hogy Svédországban, Norvégiában és Dániában jogi eljárások készülnek a légitársaság ellen. 

A légiközlekedési szakszervezetek több alkalommal követelték a kormánytól, hogy lépjen fel a SAS ellen, amelynek legnagyobb részvényese a svéd állam. Karl-Petter Thorwaldsson svéd kereskedelmi és ipari miniszter azzal hárította el a konfliktust, miszerint  a vállalat működési modellje a légitársaság menedzsmentjétől függ.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!