2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2000 kilométernyi útszakaszról van szó. Az indoklás szerint azért van erre szükség, mert az uniós források erre nem lesznek elegendőek.

35 évre koncesszióba adna az állam mintegy 2 ezer kilométeres autópálya-hálózatot, írja a napi.hu. Ennek értelmében a felújítás, üzemeltetés, fenntartás és a bővítés kerülne magánkézbe. Az erről szóló felhívást a Nemzeti Koncessziós Iroda tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.

Az indoklást később a Kormányzati Tájékoztató Központ tette közzé, már az MTI-ben. Eszerint a koncessziózásra azért van szükség, mert "az uniós tárgyalások eredményeképpen várhatóan sem az RRF (a járvány utáni helyreállítási csomag - a szerk.), sem az MMF (a következő hétéves ciklus költségvetése - a szerk.) keretéből Magyarország nem tud majd önállóan autópályát építeni."

Az M76-os autóút (b) és az M7-es autópálya Holládi csomópontja 2020. október 22-én az M76-os autóút első szakaszának átadásakor. Illusztráció. (Fotó: MTI/Varga György)
Az M76-os autóút (b) és az M7-es autópálya Holládi csomópontja 2020. október 22-én az M76-os autóút első szakaszának átadásakor. Illusztráció. (Fotó: MTI/Varga György)

Az érvelés szerint továbbá a koncessziós közbeszerzési eljárás eredményeképpen a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére ezáltal gyorsabb ütemben kerülhet sor, a koncessziós modell finanszírozása az államadósság-kezelés konzervatív kormányzati kereteiben valósul meg, az államadósság érdemi növelése nélkül. A gyorsforgalmi utak használatával összefüggő  jövőbeli állami útdíj bevétel fedezi az új koncessziós modell keretében felmerülő fejlesztési, fenntartási, üzemeltetési díjakat.

A tender szerint a koncesszió nyertesének a felújításokon, üzemeltetésen, finanszírozáson túl új utakat is kell építenie, mégpedig így:

  • tervezetten 273 kilométer gyorsforgalmi út bővítése,
  • továbbá tervezetten 272 kilométer gyorsforgalmi út kiépítése

A közbeszerzésen július 5-ig lehet pályázni.

A napi.hu emlékeztet: Orbán Viktor az autópálya-építés koncesszióba adásától egészen eddig mereven elzárkózott.

(napi.hu)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!