3p

Elfogadták a módosító indítványt a fővárosi közgyűlésben.

A Telex cikke szerint egy költségvetésről szóló javaslathoz benyújtott módosító indítvány elfogadása után, március 6-tól 10-10-10 százalékkal emelkedik a taxizás ára Budapesten. A változtatás szerint az alapdíj a jövőben 1100 forint, a viteldíj kilométerenként 440 forint, a percdíj pedig 110 forint lesz. A portál cikke szerint mindezt hatósági középárnak tekintik, amelytől 10 százalékkal lefelé és felfelé is eltérhetnek a fuvarozók.

Utoljára tavaly, május 9-től, egyharmadával emelték a díjakat, ekkor az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nőtt. A mostani áremelkedést az inflációval és az üzemanyag-ársapka eltörlésével indokolták. A Fidesz több időt hagyott volna az egyeztetésre, a többi képviselő közt sem volt teljes egyetértés, azonban végül elfogadták a javaslatot.

Az áremelésről döntő költségvetési módosítóval kapcsolatban Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott, hogy az ársapka kivezetése utáni napokban leültek a taxisokkal és megkezdték az egyeztetést. Mint mondta, a taxisszervezetek két javaslatot tettek: extra kényelmi díj telefonos és appos rendeléshez, ami az 1000 forintos alapdíj mellé, újabb 1000 forint lett volna. Másik javaslat, hogy nominális 10-10-10 százalékos emelés legyen, de itt jelezték a taxisok, hogy ez lehet kevés lesz hosszabb távon, ezért később ezt módosították arra, hogy az alapdíjat 1500 forintra emeljék, a viteldíjat 440 forintra, a percdíjat pedig 140 forintra.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

A BKIK megvédené a hatósági árat

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a taxiszolgáltatás hatósági árának fenntartása mellett érvel az MTI-nek küldött szerdai közleményében, miután több vidéki és budapesti szervezet, taxis társaság is hozzájuk fordult a hatósági árazás védelmében.

A BKIK álláspontja szerint a taxiszolgáltatás hatósági árának eltörlése visszahozná a korábbi szabályozatlan, egyenlőtlen versenyt a drosztokon, amivel a tisztességesen működő taxis vállalkozók, és az utasok is rosszul járnának.

A köztestület úgy látja, hogy a 2013 és 2015 között a főváros, a BKIK és a taxis szervezetek, cégek részvételével kialakított szabályozó keretrendszer esetleges megszüntetése az egyensúlyi helyzet felborulásával fenyegetne. Egy ilyen intézkedés méltánytalanul érintené a taxiszolgáltatókat, hiszen a szigorúbb működési feltételek ellentételezése alapvetően a hatósági ár bevezetése, és megfelelő szinten tartása volt.

A kamara tájékoztatása szerint az ügyben a szakmai szervezetek kérésére Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke levélben kereste meg a Miniszterelnökséget, és valamennyi érintett tárcát.

A levélben a BKIK elnöke arról tájékoztatja a kormányzati döntéshozókat, hogy a mértékadó taxis szervezetek és szakmai érdekképviseletek - a budapesti kamarával közösen - továbbra is kívánatosnak tartják a rögzített hatósági ár fenntartását, és ebben kérik a kormányzat támogatását - tájékoztatott a kamara közleményében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!