1p

Az építési munkálatok már nyáron indulnak, 2025-re indulhat a teljes gyártás.

A HVG szemlézte a Debrecenben akkumulátorgyárat építő, kínai CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzserének a Növekedés.hu-nak adott interjúját, ebből derült ki egy fontos részlet az üzem majdani dolgozóiról: a gyárnak 9 ezer munkásra (elsősorban karbantartó szerelőkre, gépkezelőkre, technikusokra, mérnökökre) lesz szüksége, először kínai dolgozók érkeznek majd, de a kínai cég azt állítja, hogy hosszú távon magyar munkaerővel tervezik felölteni a gyárat.

Fred Zhang elmondása szerint a majdani debreceni gyárban lítium-ionos akkumulátorokhoz szükséges a cella- és modulgyártás történhet, amely közel 30 autómárka európai gyárait látná el, köztük a BMW-t, a Daimlert, vagy a Volkswagent is.

Az interjúból kiderült az is, hogy a CATL úgy számol, hogy a három gyáregység áramfogyasztása egységenként 80 MW körül alakul majd, a csúcs pedig a három fázis működése közben 300 MW lesz.

A cikk szerint a telephelyen 18 MW energiatermelés lehetséges, a CATL most úgy tervezi, hogy telephelyen kívüli kapacitások építésébe is befektet majd.

(HVG)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!