A HVG szemlézte a Debrecenben akkumulátorgyárat építő, kínai CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzserének a Növekedés.hu-nak adott interjúját, ebből derült ki egy fontos részlet az üzem majdani dolgozóiról: a gyárnak 9 ezer munkásra (elsősorban karbantartó szerelőkre, gépkezelőkre, technikusokra, mérnökökre) lesz szüksége, először kínai dolgozók érkeznek majd, de a kínai cég azt állítja, hogy hosszú távon magyar munkaerővel tervezik felölteni a gyárat.
Fred Zhang elmondása szerint a majdani debreceni gyárban lítium-ionos akkumulátorokhoz szükséges a cella- és modulgyártás történhet, amely közel 30 autómárka európai gyárait látná el, köztük a BMW-t, a Daimlert, vagy a Volkswagent is.
Az interjúból kiderült az is, hogy a CATL úgy számol, hogy a három gyáregység áramfogyasztása egységenként 80 MW körül alakul majd, a csúcs pedig a három fázis működése közben 300 MW lesz.
A cikk szerint a telephelyen 18 MW energiatermelés lehetséges, a CATL most úgy tervezi, hogy telephelyen kívüli kapacitások építésébe is befektet majd.
(HVG)