1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az építési munkálatok már nyáron indulnak, 2025-re indulhat a teljes gyártás.

A HVG szemlézte a Debrecenben akkumulátorgyárat építő, kínai CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzserének a Növekedés.hu-nak adott interjúját, ebből derült ki egy fontos részlet az üzem majdani dolgozóiról: a gyárnak 9 ezer munkásra (elsősorban karbantartó szerelőkre, gépkezelőkre, technikusokra, mérnökökre) lesz szüksége, először kínai dolgozók érkeznek majd, de a kínai cég azt állítja, hogy hosszú távon magyar munkaerővel tervezik felölteni a gyárat.

Fred Zhang elmondása szerint a majdani debreceni gyárban lítium-ionos akkumulátorokhoz szükséges a cella- és modulgyártás történhet, amely közel 30 autómárka európai gyárait látná el, köztük a BMW-t, a Daimlert, vagy a Volkswagent is.

Az interjúból kiderült az is, hogy a CATL úgy számol, hogy a három gyáregység áramfogyasztása egységenként 80 MW körül alakul majd, a csúcs pedig a három fázis működése közben 300 MW lesz.

A cikk szerint a telephelyen 18 MW energiatermelés lehetséges, a CATL most úgy tervezi, hogy telephelyen kívüli kapacitások építésébe is befektet majd.

(HVG)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!