12p
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


			
		
		


		
		

A mesterséges intelligencia kutatásának egyik újabb iránya az arcunkból akarja kiolvasni az érzelmeinket, majd az alapján kiszámolni a motivációinkat. Ezt a technológiát egy sor iparágban lehet alkalmazni, kezdve a még jobban targetáló reklámipartól az elkalandozó diákokat figyelmeztető távoktató-szoftveren át a különféle HR-, de akár rendészeti megoldásokig. A pandémia óriási lökést adott a területnek - akkor is, ha a robotok arcolvasó képessége egyelőre elég pontatlan, ráadásul a gépek előítéletesek is.

A robot belenéz a szemünkbe, és megmondja, mit érzünk, és azt is, hogy mire készülünk. Egy közhelyes sci-fi kezdődhetne valami ilyesmi felütéssel, de mivel 2021-et írunk, ez természetesen már maga a valóság. Olyannyira az, hogy könnyen elképzelhető: az imént vázolt szituáció többünkkel már meg is esett. Mondjuk ez a robot egyelőre nem valami kifinomult, hibákat vét - amitől azonban nem lesz kevésbé félelmetes, csak máshogy kell tartanunk tőle. Persze most nem emberszabásúra megmunkált robotokra kell gondolni, hanem például webkamerákra, melyek mögött egyedi szoftver dohog.

Ahogy egyre fejlettebb a mesterséges intelligencia (innentől: MI) és a gépi tanulás, úgy fordítanak egyre komolyabb összegeket cégek százai arra, hogy finomhangolják ezeket a robotokat, melyek elemzik az arckifejezéseinket, azokból kikövetkeztetik a lelkiállapotunkat, és azt is, hogy az aktuális érzelmeinkből kiindulva mit fogunk tenni. Ilyen technológiát egy sor gigacég - például az Amazon, a Microsoft és a Google - is használ. A Disney ezzel a technológiával elemezte a közönség reakcióit többek között az Állati nagy balhé (Zootopia) című animációs filmje és a Star Wars: Az ébredő erő egyes vetítésein. A Ford, a BMW és a Kia Motors a sofőrre szegezett kamera képének alakulása alapján az autóvezetői éberséget monitorozza, a reklámiparban például a Milwall Brown alkalmazza arra, hogy szondázza a közönség reakcióit olyan ügyfeleik számára, mint a Coca-Cola vagy az Intel, és a londoni Piccadilly Circuson szintén kamerák dolgoztak korábban azon, hogy elemezzék a járókelők reakcióit a hatalmas kivetítőkön futó reklámokra. Kisebb cégek pedig például a HR-ben kísérleteznek a technológiával.

Veszélyesebb területeken is használják már egy ideje a gépi arckifejezés-elemzést: Nagy-Britanniában a Lincolnshire-i rendőrség kapott pénzügyi támogatást arra, hogy ilyen szoftverrel szűrje ki a gyanús állampolgárokat, és évek finomhangolása után élesben alkalmazzák már Kína Hszincsiang tartományában is az elnyomott ujgurok még teljeskörűbb ellenőrzésére "hogy azonnal azonosítsák a potenciális bűnelkövetőket a mentális állapotuk alapján."

Ez a cikk az Mfor és a Privátbankár Prémium tartalma, csak a lap előfizetői olvashatják teljes terjedelmében.

Prémium tartalmainkhoz a következő lépések után férhet hozzá:

  1. Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
  2. Válasszon előfizetői csomagjaink közül
  3. Fizessen bankkártyájával

+1 Amennyiben megújuló havi csomagjaink közül választ, az első hónap csak 390 forint mindkét csomag esetében!

Regisztráció

Jelszó visszaállítás / jelszócsere

E-mailen elküldtük a jelszó visszaállításához szükséges információkat. Kérjük, ellenőrizze postafiókját!



Még nem regisztrált? Regisztráció itt

Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.