A hét napjai közül a péntek a legveszélyesebb, legalábbis, ami az autóbaleseteket illeti: a balesetek 18 százaléka esik az utolsó hétköznapra - derül ki a K&H Biztosító 25 év kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adatait feldolgozó elemzéséből. A hónapok közül október a legveszélyesebb, a legkevesebb kötelezős káresemény pedig februárra esett.
A hét napjai közül pénteken történik a legtöbb baleset a K&H Biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) adatai szerint. A biztosító az elmúlt 25 év több százezer, K&H-s káradatot feldolgozó elemzése szerint a balesetek 18 százaléka esett péntekre. Veszélyes napnak számít ebből a szempontból a hétfő és a csütörtök is, a kgfb-s balesetek 16-16 százaléka esett ezekre a napokra. Ettől alig marad el a kedd és a szerda 15-15 százalékos aránnyal. A hétvégi napokon jobb a helyzet: a heti balesetek 12 százaléka esett szombatra, 8 százalékuk pedig vasárnapra.
A K&H adatai szerint a hónapokat nézve az látszik, hogy októberben történik a legtöbb baleset, átlagosan több mint 32 ezer. A december a második 31 ezer feletti gépjármű káreseménnyel, szeptember pedig a harmadik helyen áll, alig több mint 30 ezer karambollal. A legkevesebb ütközés februárra, márciusra és áprilisra esett: ezekben a hónapokban mindössze 26 ezer baleset volt 1994 óta.
Az elmúlt 25 évben a K&H adatai szerint az egyik legtöbb - összesen 192 – baleset 2013. március 14-én történt, amikor egy nagyon hirtelen jött lehűlés és óriási havazás miatt számos út vált rendkívül csúszóssá, járhatatlanná. Emellett két tavaly decemberi nap, 8-a és 15-e szintén kedvezőtlenül alakult. Előbbin 191, utóbbin pedig 178 balesetre volt példa.
Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese és a társaság nem-életbiztosítási vezetője a kötelező felelősségbiztosítási piacon látható trendeket ismertetve azt mondta, hogy a kárgyakoriság 2015-ben és 2016-ben jelentősen nőtt, tavaly azonban megállt az emelkedés. Bár ez kedvező, ugyanakkor az átlagkárok összege megnőtt.
A szakember a hivatalos adatokat idézve beszélt arról is, hogy sok esetben az abszolút gyorshajtás és a relatív gyorshajtás mellett az elsőbbség meg nem adása és a helytelen irányváltoztatás áll a balesetek hátterében.