2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az utolsó pillanatig próbálta Magyarország tompítani a belső égésű motorok európai végét jelentő intézkedést, de nem jött össze.

Az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam megállapodásra jutott a belsőégésű motorral hajtott új autók értékesítésének 2035-től való betiltásáról. Ezt a cseh uniós elnökség jelentette be tegnap este. A tervezet már tavaly nyár óta napirenden volt, azonban a nagy európai autógyártók, illetve több ország is igyekezett kivételeket, engedményeket kiharcolni.

Ez azonban nem sikerült, a tárgyalások tegnapi, utolsó fordulója után ugyanis az a megállapodás született, hogy 2035-től az egész EU területén betiltják a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítését. A tiltás nem érinti az akkor már forgalomba helyezett benzin- és dízelüzemű autókat, viszont sem plug-in híbridek, sem a sportautók nem kaptak mentességet alóla, így 13 év múlva már ilyeneket sem lehet majd árulni az uniós tagállamokban.

„Európa a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedésre való átállást támogatja”

– mondta Frans Timmermans, az EU zöld megállapodásért felelős vezetője a négy órán át tartó tárgyalások után.

Orbán Viktor a győri Audi-gyárban 2020 júniusában. Hamarosan vége a szép időknek? Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Orbán Viktor a győri Audi-gyárban 2020 júniusában. Hamarosan vége a szép időknek? Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A döntést, illetve az idáig vezető tárgyalásokat ismertető cikkében a Politico arról ír, hogy a plug-in hibridekért leginkább Franciaország, a sportautókért elsősorban Olaszország lobbizott. A legfájóbban viszont a német autóipart érintheti a teljes átállás, ezért például a BMW és a Volkswagen is megpróbált több engedményt kiharcolni, például későbbi átállást, alternatív és szintetikus üzemanyagok engedélyezését kérve a döntéshozóktól.

Múlt héten a Politico értesülései szerint a tárgyalásokon résztvevő magyar diplomaták még egy utolsó rohamot indítottak olasz, román és szlovák kollégáik támogatásával azért, hogy a vízből és szén-dioxidból előállított e-üzemanyagok mégis mentesüljenek a tiltás alól, de a többi ország képviselői ezt a javaslatot is visszautasították.

Magyarország ipari termelésében hatalmas súlyt képviselnek a külföldi autógyártó cégek, amelyek hazai üzemeikben jelenleg elsősorban belsőégésű motorokat, illetve ilyenekkel szerelt modelleket gyártanak. Kérdés, hogy mennyire fogja érinteni e cégek magyarországi működését a most elfogadott, teljes tiltást hozó tervezet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!