2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Súlyos problémára figyelmeztették a MÁV-ot.

Egyre több kihívással kell szembenéznie a MÁV-csoportnak, a Népszava cikke szerint a vágányhálózat rossz állapota mellett az egyre nagyobb méreteket öltő munkaerőhiány is komoly kihívás elé állítja a cégcsoportot. A cikk emlékeztet, a Volán munkavállalóival együtt 57 ezer embert foglalkoztató két állami közlekedési társaság 4500 pozíciója betöltetlen, a hiány a mozdonyvezetők, a jegykezelők és a kocsivizsgálók körében a legjelentősebb.

A portál szerint ezen munkakörökben olyan sok ember hiányzik, hogy csak folyamatos túlórával tartható a menetrend, csakhogy szeptember végére a zavartalan vasúti közlekedést biztosító munkakörök közül a mozdonyvezetők, a váltókezelők és a jegyvizsgálók többsége is kimeríti nem csupán az éves munkaidőkeretét, hanem az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum 300 órás túlóra keretet is.

Ezután csak egy kiskapun keresztül dolgozhatnak még többet az érintett munkakörök elvégzői: a cikk emlékeztet, hogy egyéni különmegállapodásokkal, extra díjazás fejében további száz órával növelhető a túlórakeret, de ez már teljes egészében a munkavállaló döntése.

Ki fogja vezetni a vonatokat? Fotó: Pixabay
Ki fogja vezetni a vonatokat? Fotó: Pixabay

Ki fogja vezetni a vonatokat?

A Népszava megkereste Meleg Jánost, a Vasutasok Szakszervezetének elnökét, aki elmondta, ha a munkavállaló úgy érzi, hogy ez már veszélyezteti az egészségét, vagy egyszerűen csak túl fáradt a további extra munkához, akkor semmi sem kényszerítheti a megállapodás aláírására.

A szakember emlékeztett, mindez tehát azt jelenti, hogyha sokan döntenek úgy, hogy extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor nem lesz, aki elvezesse a vonatokat, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket.

Így tehát bizonyos vonalakon a menetrendben szereplő járatokat sem tudják elindítani, így a lassú jelek miatti késések mellett a járatkimaradásokra is fel kell készülni.

Az érdekvédelmi szakember szerint ezen nem segítenek az egymás után indított mozdonyvezető tanfolyami képzések sem, hiszen hónapok telnek el, amíg a jelentkező munkába állhat. Meleg János szerint a 800 ezer forintos bér sem elég vonzó ehhez.

(Népszava)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!