2p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon tartott sajtótájékoztatot a Ryanair vezérigazgatója, és sokan várták, mit fog bejelenteni. 

Jelentős médiavisszhangot kapott a Ryanair és a magyar kormány vitája a légitársaságokra kivetett különadó miatt, hiszen az ügy a Ryanair vezére, Michael O’Leary és Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter személyeskedő vitájába torkollott.

Igaz, járatokat azért csökkentenek. Fotó: Depositphotos
Igaz, járatokat azért csökkentenek. Fotó: Depositphotos

Mint ismeretes, a Ryanair az adót továbbhárította az utasokra (visszamenőleg is), amire válaszul fogyasztóvédelmi eljárás indult a cég ellen, mely végül egy 300 millió eurós bírságot eredményezett. Sokan várták, mit fog ma bejelenteni ezek után Michael O’Leary vezérigazgató.

Kijelentette:

nem zárják be a budapesti bázist, nem is vonulnak ki az országból,

de mivel a a különadó miatt sokkal drágábbá vált az országban a működés, ezért csökkenteni fogják az indul járatok számát, valamint meglévő járatokon a járatok gyakoriságát is csökkentik télen. Ez a cégvezér elmondása szerint ennek eredményeként 4,9 millióról 4 millióra csökken az utasszám - erről a Portfolio számolt be.

A Ryanair kezdettől fogva élesen bírálta a légiközlekedésre kivetett magyarországi különadót. A légitársaság nehezményezte a terhet, miután a szektor a koronavírus-járvány és az orosz-ukrán háború miatt rekordveszteségektől szenvedett a közelmúltban. A légiközlekedésben nemhogy extraprofitról, de profitról is alig lehet még beszélni, évek óta az idei nyár volt az első igazán erős forgalmú időszak.

Miközben már európai kormányok csökkentik a légiközlekedést terhelő adókat annak érdekében, hogy segítsék a forgalom helyreállását, a turizmust és a munkaerőpiacot a járvány után, Magyarország adót vet ki a légitársaságokra, tovább rontva a magyarországi légiközlekedés és turizmus versenyképességét – mondta el korábban Michael O’Leary.

 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!