Jelentős médiavisszhangot kapott a Ryanair és a magyar kormány vitája a légitársaságokra kivetett különadó miatt, hiszen az ügy a Ryanair vezére, Michael O’Leary és Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter személyeskedő vitájába torkollott.
Mint ismeretes, a Ryanair az adót továbbhárította az utasokra (visszamenőleg is), amire válaszul fogyasztóvédelmi eljárás indult a cég ellen, mely végül egy 300 millió eurós bírságot eredményezett. Sokan várták, mit fog ma bejelenteni ezek után Michael O’Leary vezérigazgató.
Kijelentette:
nem zárják be a budapesti bázist, nem is vonulnak ki az országból,
de mivel a a különadó miatt sokkal drágábbá vált az országban a működés, ezért csökkenteni fogják az indul járatok számát, valamint meglévő járatokon a járatok gyakoriságát is csökkentik télen. Ez a cégvezér elmondása szerint ennek eredményeként 4,9 millióról 4 millióra csökken az utasszám - erről a Portfolio számolt be.
A Ryanair kezdettől fogva élesen bírálta a légiközlekedésre kivetett magyarországi különadót. A légitársaság nehezményezte a terhet, miután a szektor a koronavírus-járvány és az orosz-ukrán háború miatt rekordveszteségektől szenvedett a közelmúltban. A légiközlekedésben nemhogy extraprofitról, de profitról is alig lehet még beszélni, évek óta az idei nyár volt az első igazán erős forgalmú időszak.
Miközben már európai kormányok csökkentik a légiközlekedést terhelő adókat annak érdekében, hogy segítsék a forgalom helyreállását, a turizmust és a munkaerőpiacot a járvány után, Magyarország adót vet ki a légitársaságokra, tovább rontva a magyarországi légiközlekedés és turizmus versenyképességét – mondta el korábban Michael O’Leary.