Január közepén írt ki közbeszerzési eljárást a Magyar Turisztikai Ügynökség a 2019. évi külföldi turisztikai, MICE és borszakmai kiállítás magyar kollektív standjának megvalósítására, melynek eredményét most tették közzé az uniós közbeszerzési értesítőben.
Eszerint a nyertes vállalkozó a Trifolium Hungary Kft., mely az összegző tájékoztatás szerint egyébként a legmagasabb árajánlatot nyújtotta be. A munkát azonban még így is a becsült árnál olcsóbban fogja elvégezni, nettó 246,3 millió helyett 229,3 millióért. Mint az a dokumentumból is kiderül, volt ennél kedvezőbb ajánlat is. Az érvényesen pályázók között volt
- a Special Effects International Zrt., nettó 199 milliós ajánlattal,
- és a MAHIR - OC Konzorcium, a Mahir Zrt. és OC BAU Kft. párosa, nettó 221 milliós ajánlattal.
Utóbbi pályázat pikantériája, hogy az egy Mészáros érdekeltségtől érkezett. A MAHIR Zrt. tulajdonosa ugyanis a B-Reklám Kft., mely a PRO A és a PRO B Kft.-k közös leányvállalata. Utóbbiak végső - és minden bizonnyal átmeneti - tulajdonosa a Mészáros Lőrinchez több szálon köthető ügyvéd, Vörös József.
A legdrágább ajánlat nyertesként történő kihirdetése egyébként azért is meglepő, mert a dokumentumok szerint az ajánlati árat 95 százalékos súllyal veszik figyelembe a bírálat során.
A nyertes vállalkozásnak egyébként több idei kiállításra kell egységes arculati megjelenéssel rendelkező standokat kialakítani, melyeknek tükrözniük kell Magyarország és Budapest, mint vonzó desztináció jellegzetességeit. A megbízás összesen 8 kiállításra vonatkozik:
- Berlin - ITB (2019. március)
- Düsseldorf - ProWein Düsseldorf (2019. március)
- Dubai - ATM (2019. április)
- HongKong - ProWeinAsia (2019. május)
- Frankfurt - IMEX (2019. május)
- London - World Travel Market (2019. november)
- Shanghai - ProWein China (2019. november)
- Barcelona - IBTM World (2019. november)