4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Déli Körvasút felértékeli Pest és Buda déli részeit.

Folyamatosan jelennek meg új látványtervek a Déli Körvasútról, ami egy kormányzati beruházás Budapesten, de ezt kivételesen a Főváros is erősen támogatja. Egyelőre csak előkészületi szakaszban van, a Rákóczi híd melletti új vágánysorok a helyükre kerültek és az új megállók helyének a kialakítása is megkezdődött, de a látványos építkezések csak most jönnek. 

A Déli Körvasút új megállói. Forrás: BFK
A Déli Körvasút új megállói. Forrás: BFK

Az új vonalszakasz indokoltságát nem nagyon kell magyarázni. Jelenleg az ország legkritikusabb vasúti szűk keresztmetszete ez, ahol a személyszállító járatok sűrítése csak a pályakapacitás bővítésével oldható meg. Ezért a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa még 2020. február végén - a Kormány és a Fővárosi Önkormányzat közös döntésével - kimondta, hogy a vasútfejlesztés közlekedési, klímavédelmi, környezeti szempontok miatt érdemes a támogatásra és a megvalósításra.

Kelenföld és Ferencváros állomások között a meglévő két vágány mellé egy rövidebb szakaszokon két új vágány épül. A bővítésnek köszönhetően az elővárosi vonatok 10-15 percenként indulhatnak majd, átszállás nélküli kapcsolatot teremtve az érdi, budaörsi és a környező budai agglomeráció, Budafok-Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, valamint a Soroksári út térségével, a Népliget környezetével, Kőbánya-Kispesttel, Kőbánya felsővel és azon keresztül a pesti agglomerációval.

A Déli Körvasút fejlesztésében három új, modern, akadálymentes vasútállomás is épül:

1. A XI. kerületi Nádorkert állomás a térségben az elmúlt évtizedekben elkészült és a most épülő oktatási, tudományos, üzleti, lakóparki és rekreációs ingatlanfejlesztések területét fogja kiszolgálni. Átszállhatunk majd a rakparton át a Dombóvári út – Budafoki út keresztezéséig kiépülő budai fonódó villamosra.

Ez a megálló felértékeli a NER egyik oszlopos tagjának számító és Garancsi István milliárdos által birtokolt Market beruházását, a BudaPart nevű óriás projektet. Érdekesség, hogy egy kormányrendelet épp a héten nyilvánította rozsdaövezeti akcióterületté ezt a részt, így továbbra is 5 százalékos áfával lehet kínálni az új lakásokat. Lesz belőlük több száz.

Az új Nádorkert megálló látványterve. Fotó: BFK
Az új Nádorkert megálló látványterve. Fotó: BFK

Az új Nádorkert megálló látványterve. Fotó: BFK
Az új Nádorkert megálló látványterve. Fotó: BFK

2. A Soroksári út környezetében lévő Közvágóhíd vasútállomásnál lehet majd felszállni az összekötött és a Kálvin térre bevezetett H6/H7 HÉV-re, amit a köznyelvben 5-ös metrónak hívnak. Itt lehet majd elérni a pesti oldali Duna-parti területeket, az itt épülő lakóparkokat és a bevásárlóközpontot. Ezen a ponton is lesz NER-kapcsolat, nem is egy. Tiborcz István, a kormányfő veje és üzlettársai a közeli Gubacsi híd körzetében fog építkezni, a miniszterelnök török barátja  Adnan Polat pedig átellenben, kőhajításra az állomástól már építi hatalmas lakóparkját, irodaházait és hoteljét.  

Az új Közvágóhíd megálló látványterve. Fotó: BFK
Az új Közvágóhíd megálló látványterve. Fotó: BFK

Az új Közvágóhíd megálló látványterve. Fotó: BFK
Az új Közvágóhíd megálló látványterve. Fotó: BFK

Az új Közvágóhíd megálló látványterve. Fotó: BFK
Az új Közvágóhíd megálló látványterve. Fotó: BFK

3. A Népliget vasútállomás legfontosabb funkciója az lesz, hogy át lehet szállni az M3-as metróra a pár száz métere lévő Ecseri úti állomásnál. A távolsági buszok pályaudvara, az új multifunkciós csarnok, több nagy irodaház és az FTC stadionja is könnyű sétára van. Ennél az állomásnál a közeli Gyárdűlőnek nevezett körzet, valamint a Népliget, mint rekreációs terület felértékelődése lesz az egyik fontos következmény. Előbbi városrészen a szintén fő NER-es Balázs Attila és cége, a Bayer Property indított nagy lakásberuházást, de az OTP is aktív fejlesztő és más vállalatok is megjelenhetnek, mert rendkívül jó hely a fejlesztéseknek.

 

Az új Népliget megálló látványterve. Fotó: BFK
Az új Népliget megálló látványterve. Fotó: BFK

Az új Népliget megálló látványterve. Fotó: BFK
Az új Népliget megálló látványterve. Fotó: BFK

Az új Népliget megálló látványterve. Fotó: BFK
Az új Népliget megálló látványterve. Fotó: BFK

A Déli Körvasút fejlesztése komplex beruházás, az új vasúti pálya városi környezetben és – elsősorban Budán – lakott területekhez közel halad. Ezen a szakaszon ezért Magyarország legmodernebb zajvédő fala épül, így a vasút jelenlegi zajterhelése jelentősen csökken - álltja a tervekre hivatkozva a BKF.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!