2p

A versenyképességi programban megfogalmazott javaslatok többségén ugyanis már dolgoznak, az új felvetéseket – mint a teljesköltség-mutató kiterjesztése a pénztárakra és a casco-penetráció növelése – pedig támogatják.

A múlt szerdán közzétett jegybanki javaslatcsomag biztosítókat érintő részének több eleme már korábban is megjelent, részben a biztosítási szektor tíz éves jövőképéről készült jegybanki anyagban, részben az MNB-s vezetők közelmúltban tett nyilatkozataiban – reagált az mfor.hu megkeresésére a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).

Az autók elöregedése akadályt jelenthet
Az autók elöregedése akadályt jelenthet

Az MNB a következőket javasolta:

  • A nem-életbiztosítási ágban a termékek ügyfélértékének növelése
  • A biztosítóváltás segítése jogi és technológiai eszközökkel
  • A biztosítási és a banki szektor közötti digitális kapcsolatrendszer fejlesztése
  • A garanciarendszer fejlesztése a biztosítási és pénztári szektorban
  • A teljesköltség-mutató (TKM) rendszer továbbfejlesztése és kiterjesztése a pénztári szektorra
  • A casco-penetráció növelése

Lambert Gábor kommunikációs vezető tájékoztatása szerint az első négy pontot érintő témákban már folyik a munka, illetve folynak az egyeztetések a szektor és az illetékes hatóságok képviselői között.

A TKM-rendszerről tudni kell, hogy az a társaságok önszerveződésének eredményeként jött létre már az évtized elején, s nemzetközi szinten is úttörő vállalkozásnak számított. Erre támaszkodva az MNB először a nyugdíjbiztosítások terén szabályozta a költségek rendszerét, majd megfogalmazta az etikus életbiztosítások keretfeltételeit. Ennek továbbfejlesztését, a pénztári szektorra való kiterjesztését a Mabisz jó ötletnek tartja.

„Örülünk és egyetértünk a casco-penetráció növelésének a szándékával is” – közölte Lambert. Hozzátéve: az MNB adatai alapján 2018 első felében 906 280 darab casco-szerződést tartottak nyilván. Ez több mint 53 ezerrel haladta meg az előző év ugyanezen időszaki adatát, azonban a forgalomban lévő gépjárműveknek még mindig csak az ötödét-hatodát fedi le. Magyarországon ugyanis az öreg autók tömeges importja miatt tizenegy éve emelkedik a személygépkocsik átlagéletkora (ez a KSH adatai szerint tavaly június végén 14,2 év volt), és a kiterjesztett vagy teljes körű védelmet nyújtó gépjármű-biztosítási szerződések megfelelő ütemű gyarapodásának ezzel az akadállyal is szembe kell néznie.  

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!