A Médiapiac arról írt, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint a legismertebb magyar véleményvezérek többsége nem jelölte megfelelően, hogy fizetett hirdetést oszt meg követőivel.
A GVH már hat eljárást is megindított ezzel kapcsolatban, és egy esetben már le is zárult az eljárás, méghozzá 920 ezer forintos bírság kiszabásával, amiért a Rolix YouTube-csatorna nem jelezte egyértelműen a fizetett tartalmakat. A bírságot egyébként nem az érintett influenszernek, hanem a vele dolgozó reklámügynökségnek kell kifizetnie.
A GVH egy európai uniós vizsgálat keretében 28 magyar influenszer tevékenységét értékelte. Ez alapján csak 20 százalékuk tartotta be teljeskörűen a szabályokat, 54 százalékuk részben tett eleget a kötelezettségeinek (például csak idegen termékek esetén jelezték a promóciót), a maradék 26 százalék pedig egyáltalán nem tüntette fel, ha fizetett együttműködés keretében posztolt valamit.