3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyolc éve sokan drukkoltak a Sólyom légitársaságnak, de a nagy álmok nem váltak valóra, most pedig egy józsefvárosi cégtemetőbe költöztek.

Lassan nyolc éve történt, hogy 2013. augusztus 18-án a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren leszállt a Sólyom Airways Álmos vezér névre keresztelt Boeing–737-500-as gépe, amit két egykori Malév-pilóta hozott Budapestre. A Sólyom Hungarian Airways Kft.-nek hatalmas tervei voltak: az első úti célok között szerepelt Amszterdam, Brüsszel, London és Párizs is. Három hónap alatt 300 ezer utassal számoltak és nemzeti légitársaságként kívántak működni. A különböző engedélyeket azonban nem sikerült megszerezni: a Nemzeti Közlekedési Hatóság például azt közölte 2013-ban, hogy a Sólyom felvásárolta a kisgépes légi jármű üzemeltetését és karbantartását végző ceglédi Avicraft Kft.-t. Ezt az engedélyt kereskedelmi légi szállítás végzésére akarták módosítani, de erre nem volt lehetőség. Ellenben még mindig működik a légicég, bár utasokat nem szállít.

Hiába várták az utasok a Sólyom légitársaságot(forrás: pixabay.com)
Hiába várták az utasok a Sólyom légitársaságot(forrás: pixabay.com)

A Sólyom Hungarian Airways Kft. áprilisban költözött új székhelyére, mégpedig a József körút 69. fszt. 1.-be; ez a cím egy közismert budapesti cégtemető, hiszen egy székhelyszolgáltató tevékenykedik itt, ezernél is több cégnek nyújtva segítséget. A Malév babérjaira törő vállalkozás tevékenységei között száznál is több foglalkozás szerepel a légi személyszállítástól az űrszállításig. Bevételben mondjuk ennek nem sok látszatja van, hiszen a Sólyom Hungarian Airways Kft.-nek 2016-2019 között nem volt bevétele, a 2020-as beszámolója pedig nem ismert.

A tulajdonosi háttér pedig tavaly decemberben változott: addig a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. állt a légitársaság mögött, azóta viszont Ignácz Edit a többségi tulajdonos, aki 2019 óta a cég ügyvezetője is. Tulajdonos még két magánszemély, Földes Dénes és Hévízi Ákos. A Sólyom Holding-ban ők ketten szintén érdekeltek, a többségi tulajdonos azonban még mindig az a Lucsik János, aki egyrészt jelenleg eltiltás hatálya alatt áll egy FÉSZEK - Első Magyar Letelepedési Tanácsadó és Szolgáltató Kft. nevű, kényszertörlés alatt álló céggel kapcsolatos ügy miatt. Másrészt pedig már az Álmos vezér ferihegyi landolásakor is a Sólyom Holding ügyvezetője volt.

Lucsik János nevéhez amúgy meglehetősen szokatlan elnevezésű cégek is köthetők voltak a Sólyom légitársaság mellett. Ilyen például a Labdarúgással a békéért Kft., amely szintén kényszertörlés alatt áll, és ő volt az ügyvezetője 2013-2018 között.

Ilyen háttérrel talán nem csoda, hogy a Sólyom végül nem lett az új Malév. Ellenben az egykori nemzeti légitársasághoz kapcsolódik, hogy a földi kiszolgálással foglalkozó Malév GH felszámolója egy év csend után árulni kezdte a társaság ingóságait. Egyelőre nem túl sok sikerrel. Lapunk írta meg, hogy a felszámolással megbízott Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. június 17-én és június 24-én meghirdette az első pályázatokat, amelyeken a Malév GH ingóságait próbálták értékesíteni. Cipőt, munkaruhát, illetve cateringeszközöket árultak, de eredménytelenül, ezért augusztus közepétől újra meghirdették a pályázatot, hátha mégis akad egy vevő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!