Lassan nyolc éve történt, hogy 2013. augusztus 18-án a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren leszállt a Sólyom Airways Álmos vezér névre keresztelt Boeing–737-500-as gépe, amit két egykori Malév-pilóta hozott Budapestre. A Sólyom Hungarian Airways Kft.-nek hatalmas tervei voltak: az első úti célok között szerepelt Amszterdam, Brüsszel, London és Párizs is. Három hónap alatt 300 ezer utassal számoltak és nemzeti légitársaságként kívántak működni. A különböző engedélyeket azonban nem sikerült megszerezni: a Nemzeti Közlekedési Hatóság például azt közölte 2013-ban, hogy a Sólyom felvásárolta a kisgépes légi jármű üzemeltetését és karbantartását végző ceglédi Avicraft Kft.-t. Ezt az engedélyt kereskedelmi légi szállítás végzésére akarták módosítani, de erre nem volt lehetőség. Ellenben még mindig működik a légicég, bár utasokat nem szállít.
A Sólyom Hungarian Airways Kft. áprilisban költözött új székhelyére, mégpedig a József körút 69. fszt. 1.-be; ez a cím egy közismert budapesti cégtemető, hiszen egy székhelyszolgáltató tevékenykedik itt, ezernél is több cégnek nyújtva segítséget. A Malév babérjaira törő vállalkozás tevékenységei között száznál is több foglalkozás szerepel a légi személyszállítástól az űrszállításig. Bevételben mondjuk ennek nem sok látszatja van, hiszen a Sólyom Hungarian Airways Kft.-nek 2016-2019 között nem volt bevétele, a 2020-as beszámolója pedig nem ismert.
A tulajdonosi háttér pedig tavaly decemberben változott: addig a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. állt a légitársaság mögött, azóta viszont Ignácz Edit a többségi tulajdonos, aki 2019 óta a cég ügyvezetője is. Tulajdonos még két magánszemély, Földes Dénes és Hévízi Ákos. A Sólyom Holding-ban ők ketten szintén érdekeltek, a többségi tulajdonos azonban még mindig az a Lucsik János, aki egyrészt jelenleg eltiltás hatálya alatt áll egy FÉSZEK - Első Magyar Letelepedési Tanácsadó és Szolgáltató Kft. nevű, kényszertörlés alatt álló céggel kapcsolatos ügy miatt. Másrészt pedig már az Álmos vezér ferihegyi landolásakor is a Sólyom Holding ügyvezetője volt.
Lucsik János nevéhez amúgy meglehetősen szokatlan elnevezésű cégek is köthetők voltak a Sólyom légitársaság mellett. Ilyen például a Labdarúgással a békéért Kft., amely szintén kényszertörlés alatt áll, és ő volt az ügyvezetője 2013-2018 között.
Ilyen háttérrel talán nem csoda, hogy a Sólyom végül nem lett az új Malév. Ellenben az egykori nemzeti légitársasághoz kapcsolódik, hogy a földi kiszolgálással foglalkozó Malév GH felszámolója egy év csend után árulni kezdte a társaság ingóságait. Egyelőre nem túl sok sikerrel. Lapunk írta meg, hogy a felszámolással megbízott Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. június 17-én és június 24-én meghirdette az első pályázatokat, amelyeken a Malév GH ingóságait próbálták értékesíteni. Cipőt, munkaruhát, illetve cateringeszközöket árultak, de eredménytelenül, ezért augusztus közepétől újra meghirdették a pályázatot, hátha mégis akad egy vevő.