2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Megerősítette a külgazdasági és külügyminiszter, hogy az Orbán-kormány nemmel fog szavazni a kínai autókra kivetendő büntetővámokra.

Káros és veszélyes a kínai elektromos autókra kivetendő büntetővámokról szóló európai uniós javaslat, Magyarország ezért erre határozottan nemmel fog szavazni - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Geszten. A tárcavezető a kihelyezett kormányülésről nyilatkozva arról tájékoztatott, hogy az EU-s tagállamok pénteken szavaznak arról a javaslatról, amelynek értelmében büntetővámokat vetnének ki a kínai elektromos autóipari szereplőkre.

 A brüsszeli bürokraták arra készülnek, hogy a holnapi napon rituálisan legyilkolják az európai gazdaság jövőbeli versenyképességét - fogalmazott az MTI szerint Szijjártó Péter
 A brüsszeli bürokraták arra készülnek, hogy a holnapi napon rituálisan legyilkolják az európai gazdaság jövőbeli versenyképességét - fogalmazott az MTI szerint Szijjártó Péter
Fotó: MTI/Kovács Attila

Rámutatott, hogy bár az Európai Bizottság a kontinens autógyártóinak érdekvédelmével érvel, az ágazat legnagyobb vállalatai, amelyek hazánkban is rendelkeznek gyárakkal, "kézzel-lábbal tiltakoznak" a szerintük is rendkívül káros és veszélyes javaslat ellen. 

"Számos európai autógyártó nagyvállalat stratégiájában a keleti, többségében kínai beszállítókkal való stratégiai szövetség egy alapelem. Illetve a nagy európai autógyártó vállalatok jelentős része Kínát egy nagyon fontos piacnak tekinti, ahova nagyon komoly eladási érdekeik fűzik őket. Ráadásul több európai autógyártó vállalatnak gyára, telephelye is van Kínában" - sorolta. Szijjártó Péter ezért kiemelte, hogy a tervezett EU-s büntetővámok ellentétesek az európai autógyártók érdekeivel, kockázatosak és veszélyesek számukra. 

"Több száz milliárd eurónyi exportot hoznak össze a nyugat-európai országok évente Kína irányába, és nyilvánvaló, hogy ezen exportteljesítmény egy része veszélybe kerülhet, ha a kínaiak válaszlépésekkel élnek" - tette hozzá. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!