1p

Százötvenmilliárd forintot biztosít jövőre a költségvetés az európai uniós támogatások önrészéhez. Ezzel az összeggel elméletileg 450 milliárd forintra pályázhatunk, ám az eddigi tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a feltételek miatt a legtöbb országnak nem sikerült kihasználnia a maximális összeget.

Az Uniós támogatásokkal folyó projektek közül kiemelkedik az M0-s autóút. Mint Barát Etele államtitkár elmondta ennek megítélésekor az uniós küldöttség illetékesei úgy vélték fontos, hogy milyen nemzeti pályaépítési programok csatlakoznak hozzá, hogy segítsék az elmaradott térségek megközelítését. Mind az EU, mind a magyar kormány szerint több pénzt kell a közlekedés fejlesztésére fordítani.

Az Unióban áttanulmányozták a márciusban benyújtott nemzeti fejlesztési tervet, és feltették ennek alapján kérdéseiket, köztük az első helyen azt, meg lesz-e a társfinanszírozáshoz szükséges magyar fedezet. A mostani döntés ezt az eddigi hiányosságot igyekszik orvosolni, így a jövő évi költségvetésben már elkülönítetten fog jelentkezni a pályázatok önrészére szánt keret.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!