3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

1963. augusztus 28-án a mára csődbe ment Malév először repülhetett Európán kívülre. Mesél a múlt az mfor.hu-n.

Miközben az új magyar légitársaság, a Sólyom egyelőre a szárnyait sem igazán próbálgatja, a több évtizedes múlttal bíró, mára csődbe ment Malév jeles dátumot ünnepelhetne. Ennek apropóján az mfor.hu most visszautazik az időben és feleleveníti, hogyan és mikor jutott el először Európán kívülre a Malév.

A háború után megalakult Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt.-nek (Maszovlet) és utódjának, a Malévnak 17 évet kellett várnia, míg elhagyhatta Európát. Az első járatok még belföldiek voltak, majd fokozatosan bővültek Európa szerte. 1956 azonban leállította a légi közlekedést.

Az 1956-os forradalom leverése után ugyanis a szovjetek minden repülést betiltottak. Így kezdődhetett elölről a légi közlekedés fejlődése. 1957 januárjában indult meg újra a forgalom a Budapest–Miskolc–Debrecen járattal. Ebben az évben Zalaegerszeg is bekapcsolódott a légi forgalomba, míg 1958-tól rövid ideig, Budapestről Siófokra is lehetett repülni.

Először az öreg kontinensen túl

1963. augusztus 28-án, 50 éve a Malév végül elhagyhatta Európát, és a két első úti célja Kairó és Athén volt - ugyanebben az évben a vállalat belföldi járatait viszont sorra megszüntette, mivel leselejtezték a Li-2-es gépeket. A Budapest-Athén-Kairó útvonalon közlekedő menetrend szerinti járat hetenként egyszer indult: Athénba, illetve Kairóba minden kedden, Kairóból, illetve Athénből szerdán érkezett Budapestre.

A Li-2-esek csak Európában szárnyaltak

A repülőgép egy négy légcsavaros, gázturbinás IL-18-as típusú, 89 személyes gép volt. A menetidő Budapest és Athén között 2 óra 20 perc, Athén és Kairó között 2 óra, a teljes Budapest-Kairó közötti pedig - beleértve az athéni tartózkodást - 5 óra 10 perc volt.

Kairót is megjárta: IL-18

Az első Malév gép, amely átrepülte az Egyenlítőt, egy Il-18-as volt 1966. február 11-én, egy kormánydelegáció utazása során. 1979 végére a Ferihegyi repülőtér és a Malév utasforgalma is elérte az egymillió főt.

Nem fájt neki, ha hosszú az út: IL-18

A legpontosabbak egyike

Az AEA 2007-es felmérése szerint a Malév Európában a harmadik legpontosabb légitársaság volt 84,8 százalékkal. (Az eredmények szerint az első helyezett a cseh CSA, a második pedig a belga Brussels Airlines.)

A vállalat a 2011-es nyári menetrendi időszakban 32 ország 52 városába, code-share partnereivel együtt pedig 37 ország 83 városába közlekedtetett menetrend szerinti járatokat.

2012. február 3-án reggel hatkor azonban a Malév hivatalosan felfüggesztette a repülési tevékenységét, amivel bezárult a magyar repüléstörténet legfontosabb időszaka. A Budapest-Miskolc járattól indulva a Malév a világ számos pontjára eljutott, közel 3 millió utast szállítva évente 23 ezer járatpáron.


(forrásanyagok: wikipedia)

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!