A tervezet elfogadásával a ciklus végére, 2006 végéig 431 kilométer, 2007 végére pedig további 205 kilométer gyorsforgalmi út építését vállalná az állam.
Az indoklás szerint a tervezet végrehajtása esetén ha nem is elérhető, de megközelíthető lenne az Európai Unió úthálózatának fejlettségi szintje. Az egyik legkomolyabb infrastrukturális lemaradás ugyanis ezen a téren tapasztalható az EU és Magyarország között.
A 2005 és 2007 közti időszakban összesen 1089 milliárd forintot áldoznának a gyorsforgalmi utak és autópályák építésére, és az 50 milliárd feletti beruházások esetén sem kellene az Országgyűlés felhatalmazásáért folyamodni.
Kapcsolódó anyag
A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés számokban
636 kilométer autópálya 2007-ig?
Holnap kezdi el tárgyalni az Országgyűlés a sztrádatörvényt.