A két vállalat globális autópiaci részesedése ezzel 9,3 százalékra nőtt, ezen belül a Renault kocsik aránya 4,1, a Nissané 5,2 százalékos lett. A társaságok pénteki nyilatkozatukban méltatják, hogy kereskedelmi együttműködésük, szövetségük kedvezett az eladások bővülésének.
Az adatokból kiderül, hogy a terjeszkedés kizárólag a Nissan jóvoltából sikerült, Japán harmadik legnagyobb autóipari vállalata 2003-ban ugyanis 8,5 százalékkal 2,968 millióra növelte értékesítését.
A kilencvenes évek végén pénzügyi összeomlás előtt álló japán vállalat tehát látványos fordulatot vitt végbe Carlos Ghosn vezérigazgató irányításával. Ghosn-t várhatóan 2005-ben kinevezik a Nissan és a Renault vezérigazgatójává is.
Ezalatt a Renault, amely a Dacia és a Samsung márkanevű autókat is értékesíti, tavaly 0,7 százalékkal kevesebb, 2,389 millió autót adott el.
A francia vállalat 44,4 százalékban tulajdonosa a Nissannak, amelynek viszont 15 százalékos tulajdoni része van az európai autóipari konszernben. (MTI hír nyomán)
A Nissan emelte meg a Renault eladásait is
A francia Renault és partnere, a japán Nissan együttes autóeladásai 4,2 százalékkal növekedtek tavaly.